Pamiętacie ją z kultowych reklam w TV. Ostatnie logo tej stacji właśnie zniknęło z polskich ulic

Pani Jadziu, a gdzie pani te ciasteczka kupiła? – Na stacji Statoil – tak zaczyna się jedna z najbardziej zapadających w pamięć reklam telewizyjnych w latach 90
Pani Jadziu, a gdzie pani te ciasteczka kupiła? – Na stacji Statoil – tak zaczyna się jedna z najbardziej zapadających w pamięć reklam telewizyjnych w latach 90 youtube.com/cwaniak123456
Pani Jadziu, a gdzie pani te ciasteczka kupiła? – Na stacji Statoil – tak zaczyna się jedna z najbardziej zapadających w pamięć reklam telewizyjnych lat 90. Dzięki niej sieć kojarzył każdy Polak. Aż do dzisiaj. 14 maja 2018 roku z ulic zniknął ostatni szyld.

Zmiana nie była rzecz jasna dokonana naprędce. O rebrandingu Statoila mówiło się już od kilku lat. W 2012 roku norweski rząd, do którego należał koncern Statoil, zdecydował się na jego sprzedaż. Nabywcą była firma z Kanady, Alimentation Couche-Tard. Jej głównym aspektem działalności była sieć sklepów umiejscowiona przy stacjach paliw w Kanadzie oraz USA. Cena zakupu wyniosła 2,8 miliarda dolarów (ponad 11 miliardów złotych).

Nowa nazwa Statoil
Jednym z warunków umowy było to, że kanadyjska firma mogła operować marką Statoil do 2021 roku. Nie zdecydowano się jednak działać w Europie pod starym szyldem, zamieniając go na Circle K. Pod nową nazwą w Polsce działa 349 stacji, loga Statoil już za to nie zobaczymy. Marka funkcjonowała w Polsce od 1993 roku.

– Zmiana nazwy całej sieci to złożony proces, który obejmuje wiele różnych obszarów.  Dziś z całą pewnością możemy powiedzieć, że zakończył się on dla nas sukcesem. Potwierdza to zarówno duże zainteresowanie klientów, wysoki poziom rozpoznawalności marki, jak również rosnące wyniki sprzedaży na naszych stacjach. Żadna ze składowych tego sukcesu nie byłaby możliwa, gdyby nie ogromne zaangażowanie i wkład w przygotowania naszych pracowników – podkreśla Rafał Droździak, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Circle K Polska.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.