Wiemy, ile zarabia najlepiej opłacany CEO w Ameryce. „Jestem oszczędnym gościem”

Hock Tan, CEO Broadcom, jest najlepiej zarabiającym dyrektorem generalnym w Ameryce
Hock Tan, CEO Broadcom, jest najlepiej zarabiającym dyrektorem generalnym w Ameryce youtube.com / fot. CNBC
Hock Tan, 66-letni imigrant z Malezji mówi o sobie: „jestem całkiem oszczędnym gościem”. Całkiem to za mało powiedziane. Tan, dzięki swojej oszczędności, jest dziś najbogatszym CEO w Ameryce.

Ile może zarobić dyrektor generalny w USA? Przeciętny CEO, pracujący dla którejś z największych amerykańskich firm, w 2017 r. zgarnął ponad 12 mln dol. (to ponad 42,5 mln polskich złotych). Jeżeli wydaje wam się, że to dużo, nie poznaliście jeszcze Hock Tana, którego wypłata w zeszłym roku wyniosła 103,2 mln dol. (prawie 367 mln zł.), jak podaje Time.com.

Rekordowo wysokie zarobki
Hock Tan wywodzi się ze skromnej rodziny. Dzięki stypendium z MIT wyemigrował z Malezji do USA, wykształcił się, założył rodzinę. Dwójka jego dzieci zmaga się z autyzmem, na badanie którego rodzina Tana przeznaczyła 30 mld dol. Tan posiada kilka domów na wschodnim i zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Obecnie jest CEO Broadcom, globalnego dostawcy półprzewodników.

W ciągu ostatniego roku średnia wynagrodzeń pracowników kierowniczego szczebla w USA wzrosła, ale w przypadku Tana wypłata wystrzeliła o aż 318%. Na drugim miejscu zestawienia wylądował Les Moonves, CEO giganta medialnego CBS, który zarobił 69,3 mln dol.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.