Liczba ofert pracy poleciała na łeb na szyję. Takiego tąpnięcia nie było od dwóch lat

W maju we wszystkich województwach odnotowaliśmy spadek liczby internetowych ofert pracy na dwucyfrowym poziomie
W maju we wszystkich województwach odnotowaliśmy spadek liczby internetowych ofert pracy na dwucyfrowym poziomie Jakub Orzechowski/Agencja Gazeta
Barometr Ofert Pracy to wskaźnik pokazujący, jak zmienia się liczba propozycji zawodowych publikowanych w internecie na przestrzeni miesięcy. Właśnie zanotował ogromny spadek – to największe tąpniecie od sierpnia 2016 roku.

W momencie, w którym pojęcie rynku pracownika rządzi w dyskursie publicznym, informacja o spadku liczby ofert pracy jest mocno zaskakująca. A jednak stało się. Barometr Ofert Pracy, przygotowywany przez Katedrę Makroekonomii WSIiZ w Rzeszowie oraz Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych wykazał, że liczba ofert pracy w maju spadła w ujęciu miesięcznym o 14,8 pkt (do poziomu 263,2 pkt). To pierwszy spadek po 3 miesiącach nieprzerwanych wzrostów i pierwszy, tak duży, od niemal 2 lat.

Oferty pracy w internecie
- W maju we wszystkich województwach odnotowaliśmy spadek liczby internetowych ofert pracy na „dwucyfrowym poziomie” - podaje BIEC. Organizacja zastrzega jednak, że na ten moment spadek należy traktować jako jednorazowy, „nie nosi on bowiem oznak tendencji”.

Wyniki ogłoszone przez BIEC gryzą się też z najnowszymi statystykami podanymi przez GUS. Wynika z nich, że na koniec I kwartału liczba wolnych miejsc w gospodarce wynosiła 152,4 tys. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza to wzrost o 28,3 proc, a odnosząc to do końcówki ubiegłego roku – o 29,4 proc.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.