Ta technologia może napędzić polską gospodarkę. Na razie jednak mamy w niej duże zaległości

Sztuczna inteligencja napędza polski wzrost gospodarczy
Sztuczna inteligencja napędza polski wzrost gospodarczy fot. Małgorzata Kujawka / Agencja Gazeta
Sztuczna inteligencja jest coraz chętniej wykorzystywana w rozwiązaniach technologicznych idących z duchem czasu przedsiębiorstw. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych 10 lat niebotycznie napędzi światową gospodarkę. Dzięki niej światowy wzrost PKB ma przyspieszyć o 1-2 pkt proc. Tymczasem polskie przedsiębiorstwa ledwie wykorzystują jej potencjał.

A szkoda, bo korzyści z zaaplikowania do swojej firmy rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji jest wiele. Przede wszystkim automatyzuje ona procesy w przedsiębiorstwie, ale również pomaga przenieść pracowników do bardziej rentownych zadań, wspiera ich w rutynowych i czasochłonnych zajęciach.

Sztuczna inteligencja w Polsce
W samej polskiej gospodarce sztuczna inteligencja odpowiadała za 0,1-0,2 pkt proc. wzrostu gospodarczego w ostatnich latach. Niestety, nasze firmy nie wykorzystują palety możliwości, jaką oferuje ta technologia - w porównaniu z unijnymi konkurentami wypadamy gorzej. Na szczęście w ostatnich latach nasze rodzime przedsiębiorstwa mocno nadrabiają zaległości.

Jednak do zostania liderem tej branży Polsce jeszcze daleko. Najpierw dziedzina musi zostać mądrze uregulowana w kontekście prawnym. A warto, bo korzyści ze sztucznej inteligencji jest wiele. O tym, w jaki sposób najpełniej rozwinąć jej potencjał, traktuje raport "Iloraz sztucznej inteligencji. Potencjał AI w polskiej gospodarce" wydany przez Politykę Insight na zlecenie Microsoft, który dziś, podczas wydarzenia Impact’18, ma swoją premierę.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.