Na ulice Warszawy wyjeżdża nietypowy samochód. Pozwoli korpoludkom zdrzemnąć się w godzinach pracy

Już za chwilę w Warszawie pojawi się Kei-Van Offline
Już za chwilę w Warszawie pojawi się Kei-Van Offline facebook.com/Chatka
Już za chwilę w Warszawie pojawi się Kei-Van Offline – samochód, którego celem jest podarowanie mieszkańcom stolicy odrobiny ciszy i relaksu w ciągu dnia.

Kei-Van Offline to niewielka furgonetka obudowana od środka drewnem, dzięki czemu jest częściowo wygłuszona. W środku można znaleźć łóżko z czystą pościelą, szafkę i głośniki. Dość ascetyczne wyposażenie jest jednak wskazane. Samochód ma bowiem służyć do głównie do spania.

Jego twórca, Dawid Zalesky, tłumaczy w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”, że zainspirował się japońską ideą inemuri. Polega ona ucinaniu sobie krótkich drzemek w miejscach publicznych. Coś, co w Polsce uznawane jest raczej za domenę bezdomnych, w Kraju Kwitnącej Wiśni jest całkowicie akceptowalnym społecznie zwyczajem. Widok osoby śpiącej w parku, autobusie czy metrze nie jest niczym dziwnym.

Japończycy, uchodzący przecież za naród pracoholików, regenerują się w ten sposób w ciągu dnia. Drzemki mają wpływać na koncentrację i poprawiać samopoczucie.

Samochód został stworzony we współpracy z architektami z PL Studia i Ctrl+n. Jego premiera odbyła się na festiwalu Gdynia Design Days. Od 21 lipca będzie można z niego skorzystać, początkowo jednak tylko na ulicach warszawskiego Mokotowa. Zapisy prowadzone są na oficjalnej stronie projektu.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.