Fiskus chciał kombinować z odliczaniem VAT od wakacji. Przegrał w sądzie z kretesem

Fiskus chciał, by od nagród w postaci wycieczek dla najlepszych kontrahentów nie można było odliczać VAT-u.
Fiskus chciał, by od nagród w postaci wycieczek dla najlepszych kontrahentów nie można było odliczać VAT-u. fot. Agnieszka Sadowska / Agencja Gazeta
Niektóre firmy, aby zwiększyć swoje przychody, nagradzają najlepszych kontrahentów. Bonusy bywają bardzo atrakcyjne - czasem jest to alkohol, innym razem wycieczka z biura podróży. Fiskus chciał ograniczyć prawo do odliczenia VAT od tych nagród, lecz przegrał z kretesem.

Sprawa została skierowana do sądu. Przedmiotem sporu był sposób nagradzania najlepszych kontrahentów przez firmę sanitarno-instalacyjną. Skarbówka twierdziła, że od alkoholu i innych upominków można odliczać VAT, jednak sytuacja ma się inaczej w przypadku wycieczek - podaje "Rzeczpospolita".

Podatek od wycieczki
Urząd skarbowy dowodził, że firma nie może odliczyć podatku od wycieczki, bo w ten sposób we własnym imieniu i na własny rachunek świadczy usługi turystyczne. Te z kolei opodatkowane są VAT marżą i wymagają specjalnego rozliczenia, jak w biurach podróży.

Najpierw Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, potem zaś Sąd Najwyższy stwierdziły, że do opodatkowania procedur VAT marża, usługi i towary muszą być nabywane dla bezpośredniej korzyści klienta (turysty-konsumenta).

Zaś kontrahent, który jest konsumentem wycieczki, sam jej sobie nie zamawia, tylko ją wygrywa. Skarga fiskusa została więc oddalona. Wyrok jest prawomocny.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.