Fiskus chciał kombinować z odliczaniem VAT od wakacji. Przegrał w sądzie z kretesem

Fiskus chciał, by od nagród w postaci wycieczek dla najlepszych kontrahentów nie można było odliczać VAT-u.
Fiskus chciał, by od nagród w postaci wycieczek dla najlepszych kontrahentów nie można było odliczać VAT-u. fot. Agnieszka Sadowska / Agencja Gazeta
Niektóre firmy, aby zwiększyć swoje przychody, nagradzają najlepszych kontrahentów. Bonusy bywają bardzo atrakcyjne - czasem jest to alkohol, innym razem wycieczka z biura podróży. Fiskus chciał ograniczyć prawo do odliczenia VAT od tych nagród, lecz przegrał z kretesem.

Sprawa została skierowana do sądu. Przedmiotem sporu był sposób nagradzania najlepszych kontrahentów przez firmę sanitarno-instalacyjną. Skarbówka twierdziła, że od alkoholu i innych upominków można odliczać VAT, jednak sytuacja ma się inaczej w przypadku wycieczek - podaje "Rzeczpospolita".

Podatek od wycieczki
Urząd skarbowy dowodził, że firma nie może odliczyć podatku od wycieczki, bo w ten sposób we własnym imieniu i na własny rachunek świadczy usługi turystyczne. Te z kolei opodatkowane są VAT marżą i wymagają specjalnego rozliczenia, jak w biurach podróży.

Najpierw Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, potem zaś Sąd Najwyższy stwierdziły, że do opodatkowania procedur VAT marża, usługi i towary muszą być nabywane dla bezpośredniej korzyści klienta (turysty-konsumenta).

Zaś kontrahent, który jest konsumentem wycieczki, sam jej sobie nie zamawia, tylko ją wygrywa. Skarga fiskusa została więc oddalona. Wyrok jest prawomocny.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Bartłomiej BaranowskiBartłomiej Baranowski

Ponad roku temu polscy widzowie mogli zobaczyć, jak wygląda proces wydawania gry przez małe niezależne studio. Film dokumentalny „Wszystko z nami w porządku” ukazuje trud tworzenia produkcji „Lichtspeer”. O grach i o filmie porozmawiałem z twórcami gry oraz reżyserem filmu.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.