Ubrania wyszydzające Unię Europejską w Muzeum II Wojny Światowej. "To żart, tak?"

Koszulki polskiej firmy „Red is Bad”, która otwarcie demonstruje swoją niechęć wobec Unii Europejskiej, można znaleźć w gdańskim Muzeum II Wojny Światowej
Koszulki polskiej firmy „Red is Bad”, która otwarcie demonstruje swoją niechęć wobec Unii Europejskiej, można znaleźć w gdańskim Muzeum II Wojny Światowej Renata Dąbrowska/Agencja Gazeta
Koszulki polskiej firmy „Red is Bad”, która otwarcie demonstruje swoją niechęć wobec Unii Europejskiej, można znaleźć w gdańskim Muzeum II Wojny Światowej. – To żart, tak? – niedowierzają internauci.

Red is Bad to marka, o której głośno zrobiło się tak naprawdę dopiero niedawno, gdy w koszulkach z jej logo widziana była para prezydencka. Firma produkuje tzw. odzież patriotyczną, część asortymentu odnosi się jednak nie tyle do umiłowania ojczyzny, co wskazuje jej wrogów.

Red is Bad szydzi z Unii Europejskiej
O wprowadzeniu produktów Red is Bad do sklepu z pamiątkami Muzeum II Wojny Światowej poinformowało na swoim profilu facebookowym. Część z nich dotyczy krytyki Unii Europejskiej. Na koszulkach można znaleźć hasła typu „Blue is Red. Red is bad” albo „Projekt nie jest finansowany ze środków UE”.

Marka otwarcie manifestuje resztą swoją niechęć wobec Unii. – Red is Bad od zawsze było, jest i będzie przeciwne Unii Europejskiej w obecnym kształcie, a tzw. dotacje unijne, którymi tak emocjonuje się rząd, opinia publiczna i mainstreamowe media, ma w głębokim poważaniu – pisze na swojej stronie internetowej.
Fakt, że tego typu hasła znalazły swoje miejsce po dachem muzeum może jednak dziwić. Unia Europejska została wszak zbudowana z myślą o tym, by zjednoczyć gospodarczo Stary Kontynent i zapobiec konfliktom, takim jak właśnie II Wojna Światowa, w przyszłości.


Internautom nie spodobała się również, ich zdaniem, polityczna wymowa wprowadzenia Red is Bad do placówki. – Nic tylko pogratulować władzom muzeum, w miejscu które ma promować historię bez mieszania do tego polityki, będą sprzedawane gadżety i ubrania nawołujące do walki z Unią Europejską – czytamy w jednym z komentarzy.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Bartłomiej BaranowskiBartłomiej Baranowski

Ponad roku temu polscy widzowie mogli zobaczyć, jak wygląda proces wydawania gry przez małe niezależne studio. Film dokumentalny „Wszystko z nami w porządku” ukazuje trud tworzenia produkcji „Lichtspeer”. O grach i o filmie porozmawiałem z twórcami gry oraz reżyserem filmu.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.