Rosyjska sieć supertanich dyskontów Svetofor zrezygnowała z podboju Polski, jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl. Rosjanie mieli plany utworzyć sklepy pod marką Mere jeszcze w tym roku. Polski rynek okazał się jednak zbyt konkurencyjny.
Jak pisaliśmy zaledwie 10 dni temu, dyskonty Svetoforu, których maksymą są niskie ceny i serwowanie produktów z najniższej dopuszczalnej przez przepisy jakości, planowały handlową ekspansję Polski. Rosyjska sieć zamierzała otworzyć w naszym kraju docelowo 105 sklepów.
Dziennikarze portalu wiadomoscihandlowe.pl dotarli jednak do dostawców negocjujących z firmą Torgservis, która miała pomóc w rozwijaniu nowej sieci sklepów. Okazało się, że firma poinformowała część swoich kontrahentów o zwijaniu biznesu z Polski.
Zapytany o sytuację przedstawiciel Torgservis odpowiedział krótko. – Firma Torgservis wycofała się z Polski. Projekt jest zamknięty – brzmiał komunikat.
Pomysł najwyraźniej u nas nie chwycił. Polski konsument jest wymagający - oczekuje towarów o niskiej cenie, lecz zarazem wysokiej jakości, dodatkowo podanych w atrakcyjny sposób. Koncept poustawianych w kartonowych pudłach produktów mógł się wydać Polakom niewystarczająco wyrafinowany.