W Polsce wyprzedza go tylko Facebook, Instagram i Twitter. Fenomen serwisu Wykop.pl potwierdzają dane finansowe – w zeszłym roku zarobił on na czysto ponad 300 tys. złotych, chociaż rok wcześniej do interesu trzeba było sporo dołożyć.
Wykop.pl istnieje od 2005 roku, jego założyciel Piotr Chmolowski, (wówczas licealista), skopiował pomysł innego serwisu – Digg.com. Od 2007 roku wykop.pl należy do poznańskiej spółki „Wykop”.
W zeszłym roku Wykop zanotował dobry wynik finansowy. Wzrost wpływów z reklam wyniósł 34 proc., co przełożyło się na przychody w wysokości 2,24 mln zł. Jak pisze serwis WirtualneMedia.pl Wykop przełożył to na 302,8 tys. zł zysku netto. Jeszcze rok wcześniej zanotował stratę – był 184,1 tys. zł pod kreską.
W firmie na etacie pracują zaledwie 4 osoby. Siłą Wykopu jest jednak duża społeczność – według badania Gemius/PBI w maju br. Wykop.pl zanotował 3,97 mln realnych użytkowników i 69,89 mln odsłon, podczas gdy rok wcześniej miał 3,43 mln użytkowników i 52,69 mln odsłon.