Starbucks zdecydował się na bardzo odważny krok i otworzył pierwszą kawiarnię w europejskiej stolicy kawy – we Włoszech. Pierwsze reakcje wskazują jednak, że amerykańskiej sieciówce będzie bardzo trudno odnieść tam sukces.
Od kilku dni logo Starbucksa można znaleźć również we Włoszech. Amerykanie zdecydowali się na śmiałe posunięcie – Włosi znany są wszak ze swojego zamiłowania do picia kawy, ale dotyczy to raczej małych, lokalnych kawiarenek, w których notabene, espresso jest stosunkowo tanie. Na pierwszą lokalizację sieć wybrała Mediolan. Placówka nosi nazwę Starbucks Reserve Roastery.
Reakcje Włoch na Starbucksa
Starbucks to w ogóle kawa? – to komentarz jednego z Włochów zapytanego o wyroby amerykańskiej sieci na video przygotowanym przez Bloomberg. Pierwsze reakcje mieszkańców Italii wskazują, że Starbucksowi będzie bardzo trudno podbić tamtejszy rynek.
Do podobnego wniosku prowadzą zresztą wyniki ankiety przeprowadzonej przez „The Local Italy”. Na pytanie o wejście kawiarni do Włoch większość ankietowanych (aż 87 proc.) odpowiedziała: „Nie, dziękuje”. Zadowolonie z faktu pojawienia się Starbucksa na Półwyspie Apenińskim wyraziło tylko 4 proc. respondentów.
Tymczasem w Polsce Starbucks rozwija się w najlepsze. Przedstawiciele sieci deklarują, że w ciągu najbliższej dekady są w stanie podwoić liczbę placówek z obecnych 64. Nowe kawiarnie chcą stawiać przede wszystkim w mniejszych miejscowościach.