Starbucks w zupełnie nowych lokalizacjach. "Polacy znają nas z seriali i podróży"

Starbucks planuje otwierać kawiarnie w coraz mniejszych miejscowościach
Starbucks planuje otwierać kawiarnie w coraz mniejszych miejscowościach 123rf.com / fot. Kosin Eurboonyanun / zdjęcie seryjne
Kawa ze Starbucksa dostępna w małych miejscowościach? Kawiarniana firma ma ambitne plany na najbliższą przyszłość. Planuje podwoić liczbę lokali i skupić się na mniejszych miastach.

Choć Starbucks posiada 28 tys. lokali na całym świecie, w Polsce ma ich zaledwie 64. Jednak wszystko idzie zgodnie z planem, jak podkreśla Adam Mularuk, prezydent marki Starbucks CE w firmie AmRest Coffee, w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi. Wprowadzając markę na polski rynek, firma nie zakładała brawurowego rozwoju z uwagi na silną konkurencję. I choć wprawdzie nie jest krajowym liderem pod względem liczby lokali, dziś Starbucks może pochwalić się największą liczbą dziennych transakcji.

Firma ma jednak ambitne plany rozwojowe i w niedalekiej przyszłości zamierza się dwukrotnie rozmnożyć. – W perspektywie dekady możemy bez trudu podwoić liczbę placówek, czyli prowadzić 120-150 punktów. Oczywiście wiele zależy od sytuacji ekonomicznej i politycznej – tłumaczy Mularuk w rozmowie z portalem.

Starbucks w małych miastach
Firmy nie odstrasza myśl, że w małych miastach może im się nie udać z powodu słabszej znajomości marki. Wręcz przeciwnie - właśnie tam planuje rozwijać swoją sieć kawiarni. Decyzję o lokalach w mniejszych miejscowościach Mularuk argumentuje tym, że Starbucks to marka-ikona, która znana jest wszystkim.


– Polacy znają ją z seriali i podróży, to nie jest szyld dla wybranych – wyjaśnia i dodaje, że przykład Bydgoszczy, w której sieć otworzyła kawiarnię w zeszłym roku, jest na to doskonałym przykładem. Kawiarnia, według zapewnień prezesa, prosperuje świetnie. Jeszcze w tym roku sieć planuje otworzyć 12-15 nowych punktów w różnych lokalizacjach Polski.

O Starbucksie było ostatnio dosyć głośno. Najgorętszymi wydarzeniami ostatnich miesięcy, w których znana sieć kawiarni odgrywała główną rolę, był rasistowski incydent, w wyniku którego na pół dnia zamknięto 8 tys. lokali, kosztowna fuzja z firmą Nestle oraz informacja o odejściu Howarda Schultza, wieloletniego prezesa marki, o czym informowaliśmy w INN:Poland.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Bartłomiej BaranowskiBartłomiej Baranowski

Ponad roku temu polscy widzowie mogli zobaczyć, jak wygląda proces wydawania gry przez małe niezależne studio. Film dokumentalny „Wszystko z nami w porządku” ukazuje trud tworzenia produkcji „Lichtspeer”. O grach i o filmie porozmawiałem z twórcami gry oraz reżyserem filmu.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.