Starbucks w zupełnie nowych lokalizacjach. "Polacy znają nas z seriali i podróży"

Starbucks planuje otwierać kawiarnie w coraz mniejszych miejscowościach
Starbucks planuje otwierać kawiarnie w coraz mniejszych miejscowościach 123rf.com / fot. Kosin Eurboonyanun / zdjęcie seryjne
Kawa ze Starbucksa dostępna w małych miejscowościach? Kawiarniana firma ma ambitne plany na najbliższą przyszłość. Planuje podwoić liczbę lokali i skupić się na mniejszych miastach.


Choć Starbucks posiada 28 tys. lokali na całym świecie, w Polsce ma ich zaledwie 64. Jednak wszystko idzie zgodnie z planem, jak podkreśla Adam Mularuk, prezydent marki Starbucks CE w firmie AmRest Coffee, w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi. Wprowadzając markę na polski rynek, firma nie zakładała brawurowego rozwoju z uwagi na silną konkurencję. I choć wprawdzie nie jest krajowym liderem pod względem liczby lokali, dziś Starbucks może pochwalić się największą liczbą dziennych transakcji.

Firma ma jednak ambitne plany rozwojowe i w niedalekiej przyszłości zamierza się dwukrotnie rozmnożyć. – W perspektywie dekady możemy bez trudu podwoić liczbę placówek, czyli prowadzić 120-150 punktów. Oczywiście wiele zależy od sytuacji ekonomicznej i politycznej – tłumaczy Mularuk w rozmowie z portalem.

Starbucks w małych miastach
Firmy nie odstrasza myśl, że w małych miastach może im się nie udać z powodu słabszej znajomości marki. Wręcz przeciwnie - właśnie tam planuje rozwijać swoją sieć kawiarni. Decyzję o lokalach w mniejszych miejscowościach Mularuk argumentuje tym, że Starbucks to marka-ikona, która znana jest wszystkim.


– Polacy znają ją z seriali i podróży, to nie jest szyld dla wybranych – wyjaśnia i dodaje, że przykład Bydgoszczy, w której sieć otworzyła kawiarnię w zeszłym roku, jest na to doskonałym przykładem. Kawiarnia, według zapewnień prezesa, prosperuje świetnie. Jeszcze w tym roku sieć planuje otworzyć 12-15 nowych punktów w różnych lokalizacjach Polski.

O Starbucksie było ostatnio dosyć głośno. Najgorętszymi wydarzeniami ostatnich miesięcy, w których znana sieć kawiarni odgrywała główną rolę, był rasistowski incydent, w wyniku którego na pół dnia zamknięto 8 tys. lokali, kosztowna fuzja z firmą Nestle oraz informacja o odejściu Howarda Schultza, wieloletniego prezesa marki, o czym informowaliśmy w INN:Poland.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili