Nestle zamienia wroga w sojusznika. Starbucks i Nescafe w jednej drużynie

Nestle i Starbucks łączą siły, by dać popalić wspólnemu konkurentowi. Dzięki temu będziemy mogli kupić kawę z logo Starbucksa w supermarketach.
Nestle i Starbucks łączą siły, by dać popalić wspólnemu konkurentowi. Dzięki temu będziemy mogli kupić kawę z logo Starbucksa w supermarketach. Flickr.com / Jonathan Lin / CC BY-SA 2.0.
Nestle i Starbucks zawierają sojusz, by pokonać wspólnego konkurenta. Szwajcarski producent żywności za ten alians zapłaci ponad 7 mld dol. Tak działa siła marki Starbucks.

Nestle SA robi zakupy i to z rozmachem. Przedmiotem zakupu są produkty kawowej sieciówki Starbucks. Choć cena może wydawać się wysoka - 7,15 mld dol.

"Nestle jest zdeterminowane i płaci w gotówce. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę fakt, iż alians obu firm ma przynieść w ciągu 3-4 lat ogromne zyski", - pisze bloomberg.com. To trzecia największa w historii transakcja Nestle.

Dzięki "sojuszowi kawowemu" Nestle nabywa prawa do sprzedaży kawy z logo Starbucksa w swoich kanałach sprzedaży, w tym supermarketach oraz umieszczania ich znaku firmowego na swoich kapsułkach Nespresso i Dolce Gusto. Jest to dobra nowina dla fanów Starbucksa, którzy smaku ulubionej kawy będą mogli doświadczyć w zaciszu domowym.

Nestle planuje pokonać rywala, przez którego Nescafe się nie sprzedaje
Nestle tak naprawdę walczy o amerykański rynek. Połączenie obu spółek jest próbą zdobycia zamożniejszej klienteli i utworzenia kawowego giganta, który przegoni JAB Holding Co w wyścigu o tytuł kawowego potentata w USA. Firma inwestycyjna JAB prowadzona przez niemiecką rodzinę Reimann, zdominowała rynek kawy w Ameryce, co było sporym ciosem dla szwajcarskiego producenta żywności, którego akcje spadły aż o 9% w tym roku. W aliansie ze Starbucksem Nestle pokłada nadzieje na zwiększenie sprzedaży kawy.

W ramach połączenia około 500 pracowników Starbucksa powiększy grono zespołu Nestle. Prace związane z połączeniem mają zostać zamknięte do końca 2019 roku.

Starbucks wraz z innymi sieciami przegrali niedawno pierwszy proces z amerykańską organizacją nonprofit, przez co są zobowiązani do publikowania na swoich produktach informacji o możliwym złym wpływie kaw na zdrowie. Sprawa nie jest jednoznaczna, o szczegółach pisaliśmy w INNPoland.pl.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.