Carrefour Polska rusza z nowym formatem sklepów. Sieć otworzy w Warszawie placówki Carrefour Bio, w której będzie sprzedawać żywność bio i ekologiczną. Jeżeli pomysł znajdzie uznanie wśród klientów, zostanie rozszerzony na resztę kraju.
Sieć testuje w Warszawie nowy koncept, który wpisuje się w ogólną politykę firmy. Francuska grupa wdraża bowiem program Act fo Food, który ma polegać na poprawie jakości jedzenia – informuje portal "Dla Handlu".
"Chcemy stać się pionierem"
– Nasze priorytety na 2018 rok to przede wszystkim dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej. Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach - mówił w ubiegłym roku dyrektor wykonawczy Guillaume de Colonges.
W jej ramach na Zdrowej Półce pojawi się 1500 artykułów prozdrowotnych i dietetycznych, a produkty Carrefour bio będą sprzedawane z 10 proc. rabatem. Sieć chce również wycofać do 2025 roku jaja klatkowe. Rozwijane będą również kontrakty farmerskie podpisywane z lokalnymi dostawcami warzyw i owoców.
Carrefour chce się w ten sposób załapać na rosnąca popularność żywności bio i ekologicznej. W Polsce trend na razie raczkuje. W naszym kraju konsument wydaje na tego typu produkty średnio 30 zł, w Niemczech – 180 zł rocznie.
Bio koncept nie jest pierwszym eksperymentem Carrefoura w ostatnim czasie. Sieć otworzyła niedawno w Warszawie 'supermarket przyszłości" naszpikowany nowoczesnymi technologiami.