„Hipermarket przyszłości” – tak branżowe media opisują Carrefoura, który właśnie został otwarty w warszawskiej galerii handlowej Promenada. Na dwóch tysiącach metrów kwadratowych sieć zgromadziła najnowocześniejsze, często eksperymentalne, technologie – które wkrótce mogą zacząć pojawiać się w innych hipermarketach.
Olbrzymia powierzchnia to potężne możliwości, zatem Carrefour z Promenady dalece przewyższa inne sklepy pod względem oferty: rozbudowane tu zostały m.in. działy ze zdrową żywnością, kuchnią świata czy alkoholami. Choć na półkach tego sklepu można znaleźć na co dzień 13 tysięcy produktów to dostęp do pełnej oferty (w sumie 16,5 tys. produktów spożywczych i 6 tys. produktów niespożywczych) – również towarów, które są danego dnia niedostępne – oferuje 19 interaktywnych ekranów, rozwieszonych na ścianach marketu. Interaktywny system uzupełnia aplikacja Mój Carrefour, która pozwala na skanowanie kodów QR przypisanych do konkretnych produktów. Fakturomat pozwala samodzielnie wygenerować fakturę za zakupy.
W hipermarkecie można skorzystać ze znanej już z kilku innych sklepów usługi Scan&Go – pozwala ona skanować produkty za pomocą telefonu i dokonywać mobilnych płatności za pomocą portfela elektronicznego Masterpass. Klienci sklepu w Promenadzie używający tego systemu, będą mogli korzystać też z dedykowanych do niego kas.
A skoro już przy kasach jesteśmy: kasy w warszawskim sklepie nie zostały umieszczone przy wejściu na teren sklepu, tylko w środku – podobnie jak w dużych salonach z odzieżą. Odbiór zamawianych produktów również można zaaranżować na kilka sposobów: z dostawą do domu, z odbiorem w sklepie, a wreszcie w Coolomacie, który znajduje się na zewnątrz sklepu. Aktualne listy produktów objętych promocjami są umieszczane na banerach, znajdujących się w strefie z produktami sezonowymi.
Uzupełnieniem sprzedaży produktów jest strefa restauracyjna – nowinka nie tylko w hipermarketach Carrefour, ale i w hipermarketach w ogóle. Są tam zarówno dostępne dania lunchowe (mięsne, rybne, wegetariańskie), jak i takie gotowe do kupienia: m.in. sałatki, sushi, świeże soki.
Również zaplecze sklepu to szereg innowacyjnych rozwiązań: system chłodzenia opiera się na dwutlenku węgla i obsługuje – poza chłodniami – lady i regały chłodnicze. System oświetlenia LED obejmuje spoty dekoracyjne i linie świetlne.