To jedyny taki sklep w Polsce. Carrefour pokazuje, jak będą wyglądać hipermarkety za kilka lat

Carrefour w centrum Promenada to najnowocześniejszy sklep w Polsce.
Carrefour w centrum Promenada to najnowocześniejszy sklep w Polsce. Fot. materiały prasowe
„Hipermarket przyszłości” – tak branżowe media opisują Carrefoura, który właśnie został otwarty w warszawskiej galerii handlowej Promenada. Na dwóch tysiącach metrów kwadratowych sieć zgromadziła najnowocześniejsze, często eksperymentalne, technologie – które wkrótce mogą zacząć pojawiać się w innych hipermarketach.

Olbrzymia powierzchnia to potężne możliwości, zatem Carrefour z Promenady dalece przewyższa inne sklepy pod względem oferty: rozbudowane tu zostały m.in. działy ze zdrową żywnością, kuchnią świata czy alkoholami. Choć na półkach tego sklepu można znaleźć na co dzień 13 tysięcy produktów to dostęp do pełnej oferty (w sumie 16,5 tys. produktów spożywczych i 6 tys. produktów niespożywczych) – również towarów, które są danego dnia niedostępne – oferuje 19 interaktywnych ekranów, rozwieszonych na ścianach marketu. Interaktywny system uzupełnia aplikacja Mój Carrefour, która pozwala na skanowanie kodów QR przypisanych do konkretnych produktów. Fakturomat pozwala samodzielnie wygenerować fakturę za zakupy.
W hipermarkecie można skorzystać ze znanej już z kilku innych sklepów usługi Scan&Go – pozwala ona skanować produkty za pomocą telefonu i dokonywać mobilnych płatności za pomocą portfela elektronicznego Masterpass. Klienci sklepu w Promenadzie używający tego systemu, będą mogli korzystać też z dedykowanych do niego kas.
A skoro już przy kasach jesteśmy: kasy w warszawskim sklepie nie zostały umieszczone przy wejściu na teren sklepu, tylko w środku – podobnie jak w dużych salonach z odzieżą. Odbiór zamawianych produktów również można zaaranżować na kilka sposobów: z dostawą do domu, z odbiorem w sklepie, a wreszcie w Coolomacie, który znajduje się na zewnątrz sklepu. Aktualne listy produktów objętych promocjami są umieszczane na banerach, znajdujących się w strefie z produktami sezonowymi.
Uzupełnieniem sprzedaży produktów jest strefa restauracyjna – nowinka nie tylko w hipermarketach Carrefour, ale i w hipermarketach w ogóle. Są tam zarówno dostępne dania lunchowe (mięsne, rybne, wegetariańskie), jak i takie gotowe do kupienia: m.in. sałatki, sushi, świeże soki.
Również zaplecze sklepu to szereg innowacyjnych rozwiązań: system chłodzenia opiera się na dwutlenku węgla i obsługuje – poza chłodniami – lady i regały chłodnicze. System oświetlenia LED obejmuje spoty dekoracyjne i linie świetlne.

źródło: Portal Spożywczy
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.