Zbadano, jak zakaz handlu naprawdę wpłynął na stacje benzynowe. Wyniki są zaskakujące

O tym, że stacje benzynowe wygrały na wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele nie trzeba nikogo przekonywać
O tym, że stacje benzynowe wygrały na wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele nie trzeba nikogo przekonywać Piotr Augustyniak / Agencja Gazeta
Jeśli jednak mielibyśmy wskazać kanał sprzedaży, który jest zwycięzcą wprowadzonej ustawy - z pewnością są to stacje benzynowe – ocenia firma badawcza Nielsen. Przygotowany przez nią raport dostarcza jednak konkretnych liczb i trzeba przyznać, że wzrost sprzedaży na stacjach jest naprawdę ogromny.

O tym, że stacje benzynowe wygrały na wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele nie trzeba nikogo przekonywać. Wystarczy pojawić się w niedzielne popołudnie w jednej z placówek, by zobaczyć długie kolejki do kas, a gros stojących w niej klientów bynajmniej nie zamierza płacić za paliwo.

Wzrost o 30 proc.
Nielsen postanowił jednak dokładniej zbadać to zjawisko. I okazało się, że w okresie od marca do czerwca 2018 r., w porównaniu do poprzedniego roku, sprzedaż produktów spożywczych w kanale stacji benzynowych wzrosła o prawie 30 proc., podczas gdy cały rynek rozwijał się w tempie 5,1 proc.

Firma badawcza zauważyła, że przyczyn tego stanu rzeczy może być kilka. Wpływ na wzrosty może mieć np. to, że Polacy coraz więcej produktów kupują „w drodze”. Obowiązujący od początku marca zakaz handlu w niedziele jest jednak wymieniany przez Nielsena jako główny czynnik.


- Dzięki obowiązującej ustawie, stacje benzynowe zyskały takich tygodni blisko 26, w dalszej perspektywie jeszcze więcej (ustawa zakłada, że w kolejnym roku wolną od handlu niedzielą będzie tylko jedna w miesiącu, a za dwa lata we wszystkie niedziele obowiązywał będzie zakaz) – zauważa Nielsen, cytowany przez portal "Dla Handlu".

Efekt oddziaływania zakazu widać również w wynikach finansowych poszczególnych sieci. W wynikach za drugi kwartał Orlen pokazał rekordowy zysk ze sprzedaży detalicznej, która w ujęciu rok do roku wzrosła aż o 18 proc.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.