W tym wyścigu Biedronka odpuściła. Największy konkurent bije ją na głowę

Która sieć handlowa wydaje najwięcej na reklamę w telewizji?
Która sieć handlowa wydaje najwięcej na reklamę w telewizji? Mieczysław Michalak / Agencja Gazeta
W ostatnich latach Biedronka prowadziła praktycznie w każdym rankingu, jaki można by sobie wymyślić. Portugalska sieć ma w Polsce największe obroty i przeprowadza najbardziej skuteczne akcje marketingowe. Pod względem wydatków na reklamę w telewizji wyraźnie wyprzedza ją jednak jej największy konkurent – Lidl.

Branża handlowa to dla speców od reklamy bardzo wdzięczny klient. Sieci na promocję w telewizji, prasie i internecie przeznaczają ogromne budżety – dość powiedzieć, że według niedawnego badania Instytutu Monitorowania Mediów wydają więcej niż firmy farmaceutyczne czy telekomunikacyjne.

Te pole to jedno z miejsc konfrontacji dwóch największych dyskontów w Polsce - Biedronki i Lidla. W ostatnim czasie obaj konkurenci wydawali zbliżone pieniądze np. między 20 a 26 sierpnia Biedronka na reklamę w TV wydała 9,5 mln złotych, a Lidl 7,3 mln.

Wydatki reklamowe sieci handlowych
Ostatni okres to już jednak bezsprzeczna dominacja niemieckiego dyskontu. Między 17 a 30 września Lidl wydał 33 mln złotych, podczas gdy Biedronka zaledwie 14,1 mln - podaje portal "Dla Handlu", powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.


Warto jednak zauważyć, że Portugalczycy zyskują darmową reklamę dzięki swoim maskotkom. Badanie „Top Marka” wykazało, że ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji o Biedronce tylko w 2016 roku wyniósł 168,7 mln zł. Duża w tym zasługa akcji "Gang Świeżaków".

Niedawno dyskont ruszył natomiast z akcją "Gang Słodziaków". O tym, że i ta kampania odnosi marketingowy sukces niech świadczy chociażby fakt, że klienci już posuwają się do kradzieży naklejek, które można potem wymienić na pluszaki. Być może Biedronce nakłady na płatną promocję są w tej chwili zwyczajnie niepotrzebne.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.