Eksperci wycenili, ile warta jest Polska. Tak wypadamy na tle innych krajów

Polska zajęła 23. pozycję w rankingu Nation Brands.
Polska zajęła 23. pozycję w rankingu Nation Brands. Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Marka narodowa "Polska" jest warta 650 miliardów dolarów. Tak wycenili ją specjaliści z brytyjskiej firmy doradczej Brand Finance. W tym specyficznym rankingu Polska zajmuje 23. pozycję, co jest też swoistym potwierdzeniem uznania dla polskiej gospodarki.

Nation Brands to ranking, który tworzony jest na podstawie danych Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Światowego Forum Gospodarczego w Davos oraz fDI Intelligence.

– Wartość marki zależy przede wszystkim od czynników makroekonomicznych i rozmiaru gospodarki, a w mniejszym stopniu od bieżącej polityki czy działań promocyjnych – podkreśla Konrad Jagodziński z Brand Finance.

Efekt? – Dzięki pozytywnym prognozom gospodarczym Polska odnotowała 14-procentowy wzrost wartości marki narodowej, nieco powyżej średniego światowego poziomu wzrostu rzędu 12 proc., co pozwoliło na utrzymanie 23. pozycji w rankingu – kwituje ekspert.

Jaki kraj jest najcenniejszy?
Niekwestionowanym liderem są Stany Zjednoczone (wartość 26 bln dol.), pomimo kontrowersyjnej polityki Białego Domu. Kolejne pozycje zajmują Chiny (12,8 bln), Niemcy (5,1 bln), Wielka Brytania (3,7 bln) i Japonia (3,6 bln dol.).

Łyżka dziegciu w beczce miodu to tzw. szczegółowa analiza siły marki – wskaźnik opracowywany na podstawie danych dotyczących społeczeństwa, rynku obrotu dóbr i inwestycji. Tu Polska awansowała o trzy „oczka”, do 51. pozycji, ale siła marki spadła z 65,7 do 65 pkt.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.