Eksperci wycenili, ile warta jest Polska. Tak wypadamy na tle innych krajów

Polska zajęła 23. pozycję w rankingu Nation Brands.
Polska zajęła 23. pozycję w rankingu Nation Brands. Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Marka narodowa "Polska" jest warta 650 miliardów dolarów. Tak wycenili ją specjaliści z brytyjskiej firmy doradczej Brand Finance. W tym specyficznym rankingu Polska zajmuje 23. pozycję, co jest też swoistym potwierdzeniem uznania dla polskiej gospodarki.

Nation Brands to ranking, który tworzony jest na podstawie danych Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Światowego Forum Gospodarczego w Davos oraz fDI Intelligence.

– Wartość marki zależy przede wszystkim od czynników makroekonomicznych i rozmiaru gospodarki, a w mniejszym stopniu od bieżącej polityki czy działań promocyjnych – podkreśla Konrad Jagodziński z Brand Finance.

Efekt? – Dzięki pozytywnym prognozom gospodarczym Polska odnotowała 14-procentowy wzrost wartości marki narodowej, nieco powyżej średniego światowego poziomu wzrostu rzędu 12 proc., co pozwoliło na utrzymanie 23. pozycji w rankingu – kwituje ekspert.

Jaki kraj jest najcenniejszy?
Niekwestionowanym liderem są Stany Zjednoczone (wartość 26 bln dol.), pomimo kontrowersyjnej polityki Białego Domu. Kolejne pozycje zajmują Chiny (12,8 bln), Niemcy (5,1 bln), Wielka Brytania (3,7 bln) i Japonia (3,6 bln dol.).

Łyżka dziegciu w beczce miodu to tzw. szczegółowa analiza siły marki – wskaźnik opracowywany na podstawie danych dotyczących społeczeństwa, rynku obrotu dóbr i inwestycji. Tu Polska awansowała o trzy „oczka”, do 51. pozycji, ale siła marki spadła z 65,7 do 65 pkt.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.