Lidl jest w fazie beta-testów swojego sklepu internetowego – ustalił portal „Wiadomości Handlowe”. Niemiecki dyskont prowadzi także w Polsce szeroko zakrojoną rekrutację na stanowiska związane z rozwojem e-commerce.
Oficjalnie Lidl nie potwierdził jeszcze, że szykuje się do otwarcia w Polsce sklepu internetowego, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują jednak, że może stać się to już całkiem niedługo.
Dziennikarze "Wiadomości Handlowych" informują, że jeszcze w ubiegłym tygodniu po wejściu na domenę lidl-shop.pl użytkownik mógł dowiedzieć się o trwających beta testach. Teraz zalogowanie się na platformę jest jednak niemożliwe.
Sieć nie zaprzeczyła jednak, że zamierza uruchomić e-sklepy. Te powstały już zresztą w Niemczech, Belgii, Holandii i Czechach. W Polsce Lidl prowadzi za to szeroko zakrojone poszukiwana specjalistów od e-commerce. Dyskont ma otwartą rekrutacje na product managera e-commerce, analityka e-commerce, lidera zespołu ds. obsługi klienta e-commerce oraz kierownika sekcji obsługi klienta e-commerce.
Współpraca Lidla z inPostem
Do tej pory przewidywanym momentem rozpoczęcia sprzedaży przez internet był raczej przełom 2019 i 2020 roku. O takim terminie donosił Spider's Web.
Wcześniej przed sklepami Lidla staną jednak Paczkomaty. Klient za pośrednictwem sieci będzie mógł zamówić wybrane towary, a te kurier Inpost dostarczy do skrytki. Następnie, np. w drodze do domu, klient podjedzie pod wybraną placówkę i z pominięciem kolejek do kas i uniknięciem chodzenia między półkami sklepowymi, po prostu odbierze swoje zakupy w Paczkomacie. Do dyspozycji Lidla ma być 40 proc. skrytek.