Wiatraki jednak nie pójdą w odstawkę. Państwowa spółka posadzi kilka na morzu

Największa inwestycja w historii polskiej energetyki, farma wiatrowa na morzu, będzie kosztować 30 mld zł.
Największa inwestycja w historii polskiej energetyki, farma wiatrowa na morzu, będzie kosztować 30 mld zł. 123rf.com
Wielka farma wiatrakowa potrafiąca zasilić nawet 4 mln gospodarstw domowych ma powstać na polskim morzu. Polska Grupa Energetyczna (PGE) właśnie szuka doświadczonego, zagranicznego partnera, który pomógłby jej w realizacji kosztownej inwestycji.

Do informacji na temat planów powstania farmy dotarł „Dziennik Gazeta Prawna”. Jak donosi w czwartkowym wydaniu, wiatraki o łącznej mocy 2545 MW mają powstać na Bałtyku na wysokości Łeby. Będzie to wyjątkowo kosztowna inwestycja - ma pochłonąć ok. 30 mld zł.

Największa polska inwestycja energetyczna
Oznacza to, że nowy projekt PGE będzie najdroższą inwestycją w historii całej polskiej energetyki. Dużo taniej byłoby inwestować w węgiel - blok węglowy o mocy 1000 MW kosztuje ok. 5,5-6 mld zł - jednak wiatraki są tańsze w eksploatacji. Odnawialne źródła energii nie potrzebują drożejącego węgla i nie emitują CO2, który wymaga coraz bardziej kosztownych praw do emisji.

– PGE nie ujawniła listy podmiotów, do których trafiło wysłane w środę zaproszenie do rozmów. Można zakładać, że chodzi o czołowych europejskich graczy – informuje dziennik.

Koniec z wiatrakami?
Jak pisaliśmy ostatnio w INNPoland.pl, minister energii Krzysztof Tchórzewski vel. Don Kichot zapowiadał całkowite zakończenie inwestycji w, według niego, nieopłacalną energię wiatrową.

Te rewelacje zdementował wiceminister energii Tomasz Dąbrowski tłumacząc, że państwo w zamian w wiatraki na lądzie będzie inwestować w efektywniejsze, choć droższe wiatraki na morzu.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.