Blogerka twierdzi, że W. Kruk skopiował jej pomysł. Internauci nie zostawiają na firmie suchej nitki

Popularna blogerka zarzuca koncernowi kopiowanie jej pomysłów
Popularna blogerka zarzuca koncernowi kopiowanie jej pomysłów Foto: screen z PicaPica.pl
Nie mam nic wspólnego z Picky Pica – zarzeka się autorka znanego bloga o nazwie Pica Pica. To pierwsze to nowa linia i sklep biżuteryjnego koncernu W.Kruk. Autorka bloga twierdzi, że zbyt podobne do jej przedsięwzięcia.

Pica pica po łacinie oznacza srokę, sprytnego ptaka uważanego za miłośnika świecidełek. Kilka lat temu swojego bloga o biżuterii nazwała tak Agata Jankowiak. Zdobyła mocną pozycję w środowisku, jej czytelniczki również zaczęły nazywać się „srokami”.

Wszystko szło dobrze do momentu, gdy duża marka jubilerska W. Kruk nie uruchomiła swojej nowej linii produktowej i sklepu internetowego. Swoje klientki nazywa "srokami", sklep działa pod nazwą Picky Pica.

Jankowiak pisze na swoim blogu, że dostaje gratulacje od znajomych za rozpoczęcie współpracy z W. Kruk. Ale żadnej nie rozpoczynała – w dość ostrych słowach komentuje więc posunięcie producenta biżuterii. Twierdzi, że nazwa i pomysł są wprost ściągnięte z jej bloga, podobnie jak strona wizualna przedsięwzięcia.

– Nie dość, że to mało kreatywne, to jeszcze cholernie smutne, że tak duża firma zawłaszczyła sobie to, na co pracowałyśmy tyle czasu i w co włożyłyśmy tak dużo pracy. Zresztą, ogromnej pracy na stworzenie unikatowego stylu, zdobycie wiernych czytelniczek, uznania w branży w Polsce i na świecie – własną pracą, umiejętnościami – bez takich nakładów finansowych, którymi dysponują duże firmy! – pisze Agata Jankowiak.

Co na to W.Kruk?
Przede wszystkim możemy polegać na szablonie, jaki przedstawiciele marki wklejają pod każdym niemal postem na facebookowym profilu Biżuteria Picky Pica. Jest on dość oszczędny w wyrazie i brzmi mniej więcej tak: "Tworzymy biżuterię - nie prowadzimy bloga jubilerskiego. Zapoznaj się z naszą ofertą, a przekonasz się, że nikogo i niczego nie kopiujemy."

Dalszy ciąg smutnej historii W.KRUK... Po wrogim przejęciu brandu i wyrzuceniu z własnej marki całej rodziny KRUKÓW...

Opublikowany przez Chris Kwacz Czwartek, 6 grudnia 2018
Wiele komentujących osób jest jednak innego zdania. Administratorzy profilu Picky Pica zaczęli więc pisać w odpowiedzi, że są w kontakcie z przedstawicielkami bloga PICA PICA i omówią z nimi wszelkie wątpliwości.


– Jesteśmy w kontakcie z przedstawicielkami bloga PICA PICA, którym zaproponowaliśmy spotkanie w celu omówienia sytuacji. Picky Pica jest marką biżuteryjną, a Pica Pica jest blogiem o rynku jubilerskim. Picky Pica istnieje od dwóch lat i oferuje modną biżuterię dla wybrednych kobiet, które kochają błyskotki. Od roku prowadzimy sklepy w galeriach handlowych, w tym roku ruszył sklep internetowy. Picky Pica zajmuje się wyłącznie sprzedażą biżuterii i nie prowadzi działalności konkurencyjnej do bloga PICA PICA – pisze w rozmowie z INNPoland.pl Joanna Andrzejewska, szefowa PR marki W.Kruk

Przypomnijmy, że niedawno Samsung musiał zapłacić karę blisko 2 mld zł za kopiowanie pomysłów Apple.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.