Wiemy, gdzie najbardziej opłaca się zrobić świąteczne zakupy. Oto wielkie porównanie cen

Tegoroczne zakupy świąteczne najtaniej wyjdą w hipermarketach. Chociaż różnice między poszczególnymi sieciami są i tak symboliczne.
Tegoroczne zakupy świąteczne najtaniej wyjdą w hipermarketach. Chociaż różnice między poszczególnymi sieciami są i tak symboliczne. Fot. Łukasz Giza / Agencja Gazeta
Z badania przygotowanego przez ABR SESTA i Grupę Mobilną Qpony-Blix wynika, że większość sklepów na polskim rynku przygotowała na nadchodzące święta bardzo podobne promocje – w wielu przypadkach ceny popularnych produktów były niemal identyczne we wszystkich najważniejszych sieciach. O dziwo, pod względem cen najkorzystniejsze zakupy zrobimy nie w dyskontach lecz hipermarketach.

Analitycy skonstruowali przykładowy koszyk zakupowy w oparciu o 20 produktów, spośród tych, które promowano przed ubiegłorocznymi świętami. Okazuje się, że taki pakiet najtaniej przyjdzie nam kupić w sieci E.Leclerc (100,42 zł), Auchan (102,41 zł) i Tesco (105,36 zł). Wszystko to hipermarkety, z dyskontów najlepiej wypadła sieć Aldi. Najpopularniejsze – Biedronka, Lidl, Netto – wypadły nieco gorzej od wszystkich wymienionych.

Wciąż chodzi jednak o niewielkie pieniądze. Między hipermarketami a dyskontami jest zaledwie ok. 4 zł różnicy, to samo między dyskontami a supermarketami. Wyjątkowo niskie ceny w hipermarketach eksperci tłumaczą ich trudną sytuacją rynkową.

Różnica w cenie między najtańszym i najdroższym sklepem była jednak niebagatelna: 29 proc. – i dotyczy delikatesów Piotr i Paweł, które zdecydowanie aspirują (również pod względem cen) do kategorii premium. Zdaniem ekspertów sporą rolę może tu odgrywać lokalizacja sklepu: w tych, które mieszczą się w atrakcyjnych punktach, na cenie mogą się odbijać koszty wynajmu.

Świąteczne promocje
Co ciekawe, w czołówce zestawienia widać też rozmaite strategie promocyjne. Otwierający listę E.Leclerc oferuje aż 10 z 20 produktów z koszyka w promocji, co ma stanowić kuszącą ofertę. Za to niewiele droższy Kaufland (pozycja 5.) „nie ma praktycznie żadnych promocji”, czyli próbuje przyzwyczaić klienta do tego, że w sklepach sieci jest „po prostu” tanio. Przyszłość pokaże, która z tych polityk bardziej popłaca.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.