Sprzedaż prawicowych tygodników leci na łeb, na szyję. Prorządowe "Gazeta Polska" i "Sieci" z rekordowymi spadkami, "Do rzeczy" ma się niewiele lepiej. Po dnie szoruje "Wprost", który notuje sprzedaż na poziomie 17 tys. egzemplarzy.
Dane o sprzedaży tygodników opinii publikuje serwis Wirtualnemedia.pl. W październiku 2018 r. łączna sprzedaż ogółem tygodników opinii wyniosła 454 tys. egzemplarzy, wobec 495 tysięcy rok wcześniej.
Liderem zestawienia jest "Gość Niedzielny", który jako jedyny tygodnik sprzedaje się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy – konkretnie 118 tysiącach. Ale nawet on zanotował spadek, choć delikatny, o 0,5 proc.
Drugie miejsce należy do tygodnika "Polityka", który notuje sprzedaż na poziomie 96 tysięcy (- 3 proc.), ostatnie miejsce na podium należy do Newsweeka (82 tys., -7 proc.).
Prawicowe tygodniki lecą w dół
W ciągu roku sprzedaż "Sieci" i "Gazety Polskiej" spadła o 25 proc., odpowiednio do poziomu 40 tys. i 25 tys. Tygodnik "Do Rzeczy" spadł o 20 proc., do 32 tys. egzemplarzy. "Wprost" sprzedaje się w niecałych 17 tys.
W górę (o 4 proc.) poszła jedynie sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" i "Przeglądu". Nabywców znajduje odpowiednio 26 i 16 tys. sztuk.
Telewizja nie lepiej Serwis Wyborcza.pl pisze także o rosnących zaległościach TV Republika wobec pracowników stacji. Niektórzy miesiącami nie dostają pensji, obwiniając o to prawicowego celebrytę, Tomasza Sakiewicza, który de facto kontroluje telewizję.
Jej oglądalność jest symboliczna, w listopadzie wynosiła 0,03 proc., czyli o 40 proc. mniej niż przed rokiem.Jeszcze gorzej radzi sobie internetowa stacja braci Karnowskich, osiągająca 0,01 proc. oglądalności.