Władza z pompą uruchamia inwestycje, których nie zamierza skończyć. Schowają słupek Kaczyńskiego?

Słupek wkopany przez prezesa Kaczyńskiego długo nie postał. Cała inwestycja również stoi pod znakiem zapytania
Słupek wkopany przez prezesa Kaczyńskiego długo nie postał. Cała inwestycja również stoi pod znakiem zapytania Fot. YouTube / TVREGIONALNA24.PL
Nie ma najmniejszych szans na to, że powstanie prom, pod budowę którego stępkę kładł osobiście premier Morawiecki. A jak władza policzy, że koszt przekopu Mierzei Wiślanej sięgnie 5 miliardów złotych, to szybko zapomni o tym, jak prezes Kaczyński wbijał słupek w plażę – twierdzi ekspert.


Taką opinię w rozmowie z portalem Onet.pl wyraził Rafał Zahorski, świetnie znający branżę morską.

Jego zdaniem nikt tak naprawdę nie planował budowy żadnego promu a ustawka z Mateuszem Morawieckim, kładącym stępkę pod budowę, była tylko PR-ową zagrywką.

– W ciągu ostatnich trzech lat w stoczni nie zrealizowano żadnej inwestycji technologicznej, która nie tylko umożliwiłaby, ale nawet przybliżyłaby nas do budowy tego promu. Paradoksem jest to, że prywatne firmy, które działają na terenie Stoczni Szczecińskiej spawają kadłuby statków de facto w krzakach, a wszystkie profesjonalne pochylnie stoją puste, włącznie z tą z rdzewiejącą stępką – twierdzi Zahorski.

Jego zdaniem Polska Żegluga Bałtycka, dla której teoretycznie ów prom miałby być budowany, robi wszystko, by go przypadkiem nie zamówić. Bo – nawet jeśli by powstał – byłby o połowę droższy od kupionego w Azji. A firmy nie stać na przepłacanie.

A co ze słupkiem?
Zahorski dekomponuje także mit, zgodnie z którym po przekopaniu Mierzei Wiślanej w Elblągu powstanie duży morski port. Ten port trzeba praktycznie zbudować od nowa, co będzie wymagało (łącznie z drogami i koleją) 2,5 mld zł. Ekspert przypomina, że przekop z mostami i torem wodnym pochłonie kolejne 2,5 mld zł.

– Jestem dziwnie spokojny, że ta inwestycja zanim się rozpoczęła, to już się właśnie na naszych oczach zakończyła. Rządowi stratedzy zapominają, że port to nie punkt na mapie, tylko skomunikowany transportowo i logistycznie teren sięgający minimum 1000 km w głąb lądu – mówi Zahorski.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili