Przesyłka zaginęła, klient zrezygnował. Reakcja Poczty Polskiej na reklamację to absurd

Poczta Polska przyznała za zgubienie na kilka tygodni przesyłek z towarem odszkodowanie - w wysokości 20 groszy.
Poczta Polska przyznała za zgubienie na kilka tygodni przesyłek z towarem odszkodowanie - w wysokości 20 groszy. Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
W każdej firmie może zdarzyć się wpadka, ale są takie wpadki, które mogłyby stać się legendą. Historia, która pojawiła w środę na stronach portalu Wykop.pl mogłaby z powodzeniem uchodzić za taki podręcznikowy przypadek.


– Klient zamówił towar ekspresem, bardzo mu zależało – pisze użytkownik, używający nicka Japanski. – Staję na głowie, wysyłam towar priorytetowym poleconym. Po 12 dniach klient robi mi koszmarną awanturę: przesyłka nie doszła. Śladu po niej w systemie pocztowym nie ma. Zamawiam drugi raz towar u dostawcy, wysyłam do klienta – przesyłka nie doszła – snuje opowieść Japanski.

Reklamacja
Jak twierdzi bohater tej historii, po tych wydarzeniach została złożona reklamacja. Po kolejnym tygodniu przesyłki się odnalazły lecz klient dokonał już zakupów gdzie indziej. – Straty... spore. Dwie przesyłki, dwa razy kupiony dość specyficzny towar, który nie wiem, kiedy sprzedam, stracony klient – wylicza Japanski.

Poczta Polska uznała jego reklamację. „Biuro Wsparcia Klientów (…) informuje, że reklamacja ww. przesyłki została rozpatrzona i uznana za uzasadnioną” – czytamy w kopii korespondencji, jaką Japanski umieścił na Wykopie. – Przysługuje odszkodowanie w wysokości stanowiącej różnicę między opłatą za przesyłkę listową najszybszej kategorii danego przedziału wagowego, a opłatą za taką przesyłkę, nie będącą przesyłką najszybszej kategorii tego samego przedziału wagowego – tłumaczy Poczta.


„Należną kwotę w wysokości 0,20 zł przekażemy na wskazane konto w terminie 30 dni od dnia wydania niniejszej decyzji” – dodają nadawcy listu. Poprosiliśmy Pocztę Polską o komentarz w tej sprawie. - Zgodnie z informacją przekazaną klientowi – przyznane odszkodowanie jest różnicą między opłatą za przesyłkę listową najszybszej kategorii (priorytet), a opłatą za przesyłkę listową nie będącą w najszybszej kategorii (list ekonomiczny) - czytamy w odpowiedzi.

- Wysokość odszkodowania uzależniona jest od rodzaju wykupionej przez klienta usługi - dodaje biuro prasowe PP. - Przepisy dotyczące wysokości odszkodowań za usługi powszechne znajdują się w zapisach ustawy Prawo pocztowe. Natomiast w przypadku korzystania przez klientów z naszych usług w ramach zawartych umów wysokość odszkodowania uzależniona jest od zapisów umowy - podkreśla firma.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.