Jaki jest najlepszy sposób na dostanie podwyżki? Wystarczy powiedzieć szefowi "odchodzę"

Szantaż to nie sposób na podwyżkę, ale sugestia już tak
Szantaż to nie sposób na podwyżkę, ale sugestia już tak screenshot/Youtube.com
Walka pracodawców o ręce do pracy wkracza w nową fazę. Okazuje się, że już 82 proc. firm składa kontroferty osobom rozważającym zmianę firmy. A to znaczy, że o podwyżkę może być łatwiej, niż sądzisz.


Nowy rok nie zaczyna się dobrymi wieściami dla pracodawców. Co innego pracownicy – oni mogą zacierać ręce.

Jak wynika z udostępnionego "Rzeczpospolitej" raportu firmy rekrutacyjnej Hays Poland, obecnie już 82 proc. badanych firm przyznaje, że przynajmniej niektórym pracownikom rozważającym zmianę pracy przedstawiają kontrofertę gwarantującą wzrost wynagrodzenia, dodatkowe benefity, awans lub zmianę stanowiska.

Wspomniane 82 proc. to o 5 proc. więcej, niż rok wcześniej. To oznacza, że firmy nie tylko szukają nowych pracowników, ale i coraz silniej walczą o to, by konkurencja nie podkupiła im dotychczasowych.

Pensje pójdą w górę
Co ciekawe, wartość pracownika może podwyższyć sama deklaracja zmiany pracy – skoro chce go zatrudnić ktoś inny, to znaczy, że zapłaci mu więcej. A więc obecna firma też powinna się postarać.

Może to oznaczać konieczność skorygowania w górę planowanych na 2019 r. ostrożnych podwyżek płac (najczęściej na poziomie 2,5–5 proc.) – pisze Rzeczpospolita.pl.

Tym bardziej że chociaż ponad dwie trzecie pracowników przyznaje, że w 2018 r. ich wynagrodzenie wzrosło, to ponad połowa badanych nie jest z zarobków zadowolona. Może być to zachętą do szukania nowej pracy.

Z drugiej strony warto pamiętać o tym, by nie przeszarżować w swoich oczekiwaniach, bo paradoksalnie rośnie w Polsce liczba bezrobotnych.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.