Uber wchodzi do Polski z dużą inwestycją. Zapowiada 200 miejsc pracy

Uber inwestuje w Polsce kolejne miliony i zatrudni 230 nowych osób
Uber inwestuje w Polsce kolejne miliony i zatrudni 230 nowych osób Foto: Facebook.com/Uber
Krakowscy inżynierowie Ubera będą mieli 200 nowych kolegów i koleżanek, a ich zadaniem będzie projektowanie nowych rozwiązań – jak na przykład elektryczne rowery Jump. Uber inwestuje w to miliony.

Co ciekawe, Uber rozwija w Polsce pierwsze poza USA centrum badań i rozwoju dla nowych usług mobilnych. Właśnie w Krakowie powstała większość rozwiązań dla rowerów Jump. Łącznie inwestycja w małopolski oddział sięgnie 26 milionów złotych, z czego 11 mln zostanie wydane jeszcze w tym roku.

Centrum Ubera w Krakowie powstało w 2016 roku. Niedługo wzbogaci się o 200 nowych pracowników. Przedstawiciele Ubera twierdzą, że to jeden z najważniejszych punktów operacyjnych Ubera w regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Pierwotnie Uber zainwestował w Krakowie 40 mln zł.

Z kolei warszawskie biuro firmy stanie się centrum biznesowym dla rozwoju strategicznego platform Uber i UberEats w Europie Środkowo-Wschodniej. Tu Uber chce zatrudnić 30 nowych osób – to oznacza podwojenie załogi.

Rowery Ubera
Rozwiązania z zakresu nowych form mobilności są kluczowe dla nowej strategii biznesowej Ubera na świecie. Firma ma ambicję udostępnienia różnych form przejazdów w jednej aplikacji – za pomocą jednego kliknięcia trasa przejazdu z punktu A do B będzie tworzyć się automatycznie, korzystając z przejazdów samochodem, rowerem elektrycznym, hulajnogą czy transportem publicznym.


Centrum w Krakowie to jedyna placówka inżynieryjna Ubera tego typu działająca poza Stanami Zjednoczonymi. Oprócz Krakowa podobne obiekty funkcjonują jedynie w dwóch miastach w USA: w Nowym Jorku i San Francisco.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.