Największe hity tegorocznego finału Super Bowl. Te reklamy są warte miliony dolarów

Jedną z gwiazd które wystąpiły w reklamach jest aktor Harrison Ford
Jedną z gwiazd które wystąpiły w reklamach jest aktor Harrison Ford fot. youtube.com / Amazon
Super Bowl to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych w Stanach Zjednoczonych. Reklamy w przerwie meczu futbolu amerykańskiego potrafią kosztować ponad 5 milionów dolarów za 30 sekund emisji. Wybraliśmy dla was dziesięć najciekawszych reklam, przygotowanych specjalnie na tę okazję.


Z kronikarskiego obowiązku odnotować trzeba, że 3 lutego w Atlancie zmierzyły się ze sobą drużyny New England Patriots i Los Angeles Rams. Wygrała ta pierwsza. Jednak nas interesuje bardziej to, co działo się w przerwie spotkania.


Jest to bowiem czas dla największych reklamodawców, którzy przygotowują specjalne reklamy, tylko po to, by puścić je w przerwie meczu. W tym roku amerykańska telewizja CBS za trzydziestosekundowy spot oczekiwała od reklamodawców ponad 5 milionów dolarów. Dla porównania średni koszt spotu w 2009 roku to "jedynie" 3 miliony dolarów.

Ale te wydatki się opłacają. W zeszłym roku spoty reklamowe oglądało nieco ponad sto milionów Amerykanów. Co więcej, o samych reklamach często mówi się w sieci, czyniąc tym samym z Super Bowl święto reklamy. Oto kilka najciekawszych reklam z tegorocznego finału Super Bowl.


Amazon

Amazon zaprezentował półtoraminutową reklamę swojej usługi asystenta głosowego Alexa. Ten, w przeciwieństwie do asystenta Google, nie jest dostępny w Polsce. W reklamie wystąpił m.in. Harrison Ford.

Spot został stworzony przez wewnętrzną agencję Amazona i nie jest jedynym akcentem firmy podczas finału Super Bowl. Amazon Prime zareklamował bowiem swój nowy serial "Hanna".

Olay (Procter & Gamble)

Ta reklama jest warta uwagi z dwóch przyczyn. Po pierwsze, należąca do Procter & Gamble marka Olay pojawia się po raz pierwszy podczas tego bloku reklamowego. Po drugie, jest to reklama skierowana do kobiet, co również jest podczas finału rzadkością. Spot zrealizowała agencja Saatchi & Saatchi, a pojawiła się w nim aktorka Sarah Michelle Gellar.

Planters

Reklama orzeszków Planters jest powrotem tej marki do reklamowania się na Super Bowl po 10 latach. W reklamie pojawia się amerykańska gwiazda baseballu Alex Rodriguez. To już typowo sportowa reklama, skierowana do widzów, którzy mogą zapamiętać markę orzeszków jako kojarzącą się z sukcesem sportowym wybranej drużyny.

Colgate

Producent pasty do zębów wraca do reklamowania się podczas Super Bowl po debiucie w 2016 roku. Pastę Colgate Total reklamuje aktor Luke Wilson. Reklama została wyprodukowana przez agencję Red Fuse.

Dorito’s

Do reklam na Super Bowl marki bardzo chętnie wykorzystują gwiazdy. Amerykański raper Chance the Rapper wystąpił na przykład w reklamie chipsów Dorito's. Marka znana jest w Polsce z protestu konsumentów przeciwko przez nią stosowaniu oleju palmowego. Firma zapowiedziała rezygnację z tego składnika.

HBO

Podczas finału Super Bowl ucieszyć mogli się fani Gry o Tron. Serial ten, przygotowywany przez HBO, pokazał kolejny trailer przed ostatnim, ósmym sezonem, którego pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 14 kwietnia tego roku. Co ciekawe, spot promujący serial był jednocześnie reklamą piwa Bud Light, jedną z najbardziej popularnych marek piwa w Stanach Zjednoczonych.

Kia

Kia jest weteranem reklam Super Bowl. Jej spot pojawił się po raz jedenasty w przerwie meczu. Reklama ta trwała aż 90 sekund. Marka pochwaliła się ponadto, że zamiast wydać pieniądze na zatrudnienie celebrytów w reklamie woli ufundować stypedia naukowe dla zdolnych uczniów.

Microsoft

Ta firma również zdecydowała się nie zatrudniać celebrytów. Wynika to jednak ze specyfiki reklamowanego produktu. Niepełnosprawne dzieci, które wzięły udział w reklamie, używają bowiem specjalnego kontrolera do Xboxa. Ma on za zadanie pomóc im w graniu w gry na przykład pomimo braku ręki czy problemów z koordynacją ruchową.

Norwegian Cruise Line

Norweski przewoźnik zdecydował się na promowanie podczas finału Super Bowl loterii, w której można wygrać osiem rejsów na oferowanych przez niego trasach. Loteria prowadzona jest w mediach społecznościowych przewoźnika.

NFL

Na koniec reklama NFL, która powstała z okazji setnej rocznicy tych rozgrywek. Wystąpiło w niej 44 sportowców, którzy wzięli udział w tegorocznym oraz poprzednich finałach.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Zrobił aplikację, bo chciał pomóc mamie. Okazała się takim hitem, że rzucił pracę i założył firmę
DZIEJE SIĘ 0 0Jak ministerstwo mogło płacić za usługi trolli? Detektyw ujawnia możliwe scenariusze
DZIEJE SIĘ 0 0Przepis PiS-u na bezkarność. Człowiek partii na czele najważniejszego organu kontroli w państwie
BIZNES 0 0Para Polaków zrobiła biznes... na psich głowach. Sprzedają swoje rzeźby na całym świecie
0 0Stoją w kolejkach, kupują buty i sprzedają je drożej. Na parze zarabiają nawet 5 tys. zł