
Reklama.
Nowe dworce mają stanąć w małych i średnich miejscowościach. Ich projekty są bardzo zbliżone – istnieją dwa wzorce.
Ten dla małych miejscowości będzie miał półotwartą poczekalnię, ogrzewaną promiennikami. Nieco większy ma mieć zamykaną klimatyzowaną poczekalnię oraz część komercyjną (handlową).
Ekologiczne dworce PKP
Obiekty mają być nowoczesne i ekologiczne. Odzyskana deszczówka będzie służyła do spłukiwania toalet, prąd dla oświetlenia LED dostarczą panele fotowoltaiczne, a odpowiednią temperaturę zapewnią pompy ciepła.
Obiekty mają być nowoczesne i ekologiczne. Odzyskana deszczówka będzie służyła do spłukiwania toalet, prąd dla oświetlenia LED dostarczą panele fotowoltaiczne, a odpowiednią temperaturę zapewnią pompy ciepła.
Konstrukcja dworców będzie bardzo prosta, dzięki czemu będzie można je zbudować aż o kilkanaście tygodni szybciej, niż tradycyjne.
Dworce zaprojektuje i wybuduje konsorcjum firm Helifactor i Merx. Inwestycja zostanie dofinansowana z funduszy unijnych w ramach programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko".
Takie dworce stoją już w kilku miejscowościach, ale na budowę kolejnych PKP nie miało pieniędzy. Teraz się znalazły i docelowo spółka postawi ich ok. 40.
Gdzie staną nowe dworce?
Mniejsze dworce pojawią się m.in. w miejscowościach: Biadoliny (woj. małopolskie), Żelistrzewo (pomorskie), Gorzkowice i Wilkoszewice (łódzkie), Barchów i Przetycz (mazowieckie). Te większe dostaną m.in.: Chałupy (woj. pomorskie), Biskupice Wielkopolskie i Pobiedziska Letnisko (wielkopolskie), Janikowo (kujawsko-pomorskie), Rogów (łódzkie), Chrzęsne, Dobczyn i Ząbki (mazowieckie).
Mniejsze dworce pojawią się m.in. w miejscowościach: Biadoliny (woj. małopolskie), Żelistrzewo (pomorskie), Gorzkowice i Wilkoszewice (łódzkie), Barchów i Przetycz (mazowieckie). Te większe dostaną m.in.: Chałupy (woj. pomorskie), Biskupice Wielkopolskie i Pobiedziska Letnisko (wielkopolskie), Janikowo (kujawsko-pomorskie), Rogów (łódzkie), Chrzęsne, Dobczyn i Ząbki (mazowieckie).