Lidl znów świeci ekologicznym przykładem. Wprowadza biodegradowalne opakowania zamiast plastiku

Lidl wprowadza biodegradowalne opakowania na swoje warzywa i owoce.
Lidl wprowadza biodegradowalne opakowania na swoje warzywa i owoce. fot. Grażyna Marks / Agencja Gazeta
Lidl konsekwentnie kontynuuje ekologiczną krucjatę. Tym razem niemiecki dyskont staje do walki z plastikowymi opakowaniami. Od teraz klienci sieci będą mogli zakupić bio warzywa i owoce zapakowane nie w plastik, lecz w biodegradowalne i nadające się do recyklingu opakowania.


Eko żywność w plastiku
Bio ziemniaki, bio cebula czy bio marchew, które można kupić w ramach Ryneczku Lidla w sklepach sieci, do tej pory były szczelnie zapakowane w plastikowe opakowania. Niejednokrotnie spotykało się to z oburzeniem klientów, których raził paradoks ekologicznej żywności wciśniętej w warstwy nieekologicznego plastiku.

Jednak od teraz Lidl rozpoczyna sprzedaż bio warzyw i owoców w równie bio opakowaniach. Na pierwszy rzut idą bio ziemniaki i bio cebule włożone do opakowań w 100 proc. kompostowalnych przemysłowo i nieszkodliwych dla środowiska.

Biodegradowalne opakowania

W pierwszej chwili nowe opakowania Lidlowych warzyw wydają się takie same, jak ich plastikowi poprzednicy. Jednak wykonane ze skrobi kukurydzianej i papieru oraz zadrukowane farbami wodnymi siatki są rzeczywiście wykonane w 100 proc. z tworzyw naturalnych i możliwe do recyklingu. Dzięki temu można wrzucać je do pojemników na bioodpady.

Na ziemniakach i cebuli jednak się nie skończy. W najbliższych tygodniach sieć poszerzy zapakowany ekologicznie bio asortyment o bio marchew, bio buraki oraz bio włoszczyznę, które będą zapakowane w opakowania złożone wyłącznie z tacki papierowej oraz folii celulozowej, pochodzącej ze specjalnych plantacji eukaliptusów. Nie zabraknie również owoców - bio bananów owiniętych papierową banderolą.

Ekologiczny Lidl
Lidl Polska w ubiegłym roku ogłosił, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20 proc., zaś wszystkie plastikowe opakowania produktów marek własnych będą możliwe do recyklingu. Również do 2025 r. sieć planuje całkowitą rezygnację ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego oraz redukcję zawartości dodanych soli i cukrów w produktach marek własnych o 20 proc.


Niedawno informowaliśmy o testowanym przez Lidla rozwiązaniu o nazwie „Kupuję, nie marnuję”. Półki, na których klienci mogą znaleźć przecenione warzywa i owoce z krótkim terminem przydatności do spożycia oraz wczorajsze pieczywo, pojawiły się w kilku sieciach w Polsce i spotkały się z bardzo pozytywnym odzewem.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Igor IluninIgor Ilunin

Większość ludzi już jest przyzwyczajona do przyswajania danych i multimediów na wielu ekranach. Stąd oczekiwana, że samochody zapewnią podobne możliwości, są naturalne.

Piotr BuckiPiotr Bucki

Czasem na szkoleniach przeprowadzam pewien eksperyment. Proszę uczestników, żeby wskazali lewą i prawą stronę. Nic trudnego. Dla przeważającej większości. To jednak nie koniec eksperymentu.

Tomasz SwiebodaTomasz Swieboda

Polski rynek venture capital z roku na rok staje się coraz dojrzalszy i powoli zaczyna przypominać zachodnie ekosystemy. Tak w ostatnich dwóch latach wyglądała lokalna scena startupowa.