Lidl znów świeci ekologicznym przykładem. Wprowadza biodegradowalne opakowania zamiast plastiku

Lidl wprowadza biodegradowalne opakowania na swoje warzywa i owoce.
Lidl wprowadza biodegradowalne opakowania na swoje warzywa i owoce. fot. Grażyna Marks / Agencja Gazeta
Lidl konsekwentnie kontynuuje ekologiczną krucjatę. Tym razem niemiecki dyskont staje do walki z plastikowymi opakowaniami. Od teraz klienci sieci będą mogli zakupić bio warzywa i owoce zapakowane nie w plastik, lecz w biodegradowalne i nadające się do recyklingu opakowania.


Eko żywność w plastiku
Bio ziemniaki, bio cebula czy bio marchew, które można kupić w ramach Ryneczku Lidla w sklepach sieci, do tej pory były szczelnie zapakowane w plastikowe opakowania. Niejednokrotnie spotykało się to z oburzeniem klientów, których raził paradoks ekologicznej żywności wciśniętej w warstwy nieekologicznego plastiku.

Jednak od teraz Lidl rozpoczyna sprzedaż bio warzyw i owoców w równie bio opakowaniach. Na pierwszy rzut idą bio ziemniaki i bio cebule włożone do opakowań w 100 proc. kompostowalnych przemysłowo i nieszkodliwych dla środowiska.

Biodegradowalne opakowania

W pierwszej chwili nowe opakowania Lidlowych warzyw wydają się takie same, jak ich plastikowi poprzednicy. Jednak wykonane ze skrobi kukurydzianej i papieru oraz zadrukowane farbami wodnymi siatki są rzeczywiście wykonane w 100 proc. z tworzyw naturalnych i możliwe do recyklingu. Dzięki temu można wrzucać je do pojemników na bioodpady.

Na ziemniakach i cebuli jednak się nie skończy. W najbliższych tygodniach sieć poszerzy zapakowany ekologicznie bio asortyment o bio marchew, bio buraki oraz bio włoszczyznę, które będą zapakowane w opakowania złożone wyłącznie z tacki papierowej oraz folii celulozowej, pochodzącej ze specjalnych plantacji eukaliptusów. Nie zabraknie również owoców - bio bananów owiniętych papierową banderolą.

Ekologiczny Lidl
Lidl Polska w ubiegłym roku ogłosił, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20 proc., zaś wszystkie plastikowe opakowania produktów marek własnych będą możliwe do recyklingu. Również do 2025 r. sieć planuje całkowitą rezygnację ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego oraz redukcję zawartości dodanych soli i cukrów w produktach marek własnych o 20 proc.


Niedawno informowaliśmy o testowanym przez Lidla rozwiązaniu o nazwie „Kupuję, nie marnuję”. Półki, na których klienci mogą znaleźć przecenione warzywa i owoce z krótkim terminem przydatności do spożycia oraz wczorajsze pieczywo, pojawiły się w kilku sieciach w Polsce i spotkały się z bardzo pozytywnym odzewem.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Unia Europejska zgodnie ustanowiła ramy umożliwiające karanie za dokonanie cyberataków zagrażających poszczególnym państwom.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Igor IluninIgor Ilunin

Nasze samochody jeszcze nie jeżdżą samodzielnie. Na pewno też nie latają. Ale postęp technologiczny ostatnich kilku lat jest zadziwiający.