Oszczędność czasu i pieniędzy. Aplikacja Mago AR pozwala w godzinę zrobić to, na co potrzeba było tygodnia

Mago AR Shopfitting to oszczędność czasu i pieniędzy: w kilka godzin można zrobić to, co wcześniej potrafiło zająć kilka dni pracy.
Mago AR Shopfitting to oszczędność czasu i pieniędzy: w kilka godzin można zrobić to, co wcześniej potrafiło zająć kilka dni pracy. Fot. Stefan Ronisz
Stworzenie lub zmiana wystroju sklepu to operacja o wielkim znaczeniu – to powtórzyłby chyba każdy, kto zajmuje się na poważnie handlem. Komfortowy i podkreślający atrakcyjność oferty wygląd potrafi skłonić klienta do regularnego powrotu do sprzedawcy, jego brak z kolei może sprawić, że towar będzie sprzedawał się znacznie gorzej. W planowaniu takich operacji właściciele sklepów mają dziś bezcennego sprzymierzeńca. To aplikacja Mago AR Shopfitting.


Daniel Stępień kieruje sklepem PBS Mrówka w Grodzisku Mazowieckim już od 2017 roku. Doskonale wie, czego oczekują jego klienci i jakie są ich potrzeby. – Większe przebudowy czy nowe aranżacje przestrzeni w sklepie robimy tu co dwa lata – mówi w rozmowie z INNPoland.pl. – Natomiast mniejsze przebudowy zwykle trzeba przeprowadzić dwa razy w roku: na początek i koniec sezonu letniego – dorzuca.

Oszczędność czasu i pieniędzy
Sezon wiosenno-letni już za pasem, więc w markecie zaczyna się ruch. – Muszę zrobić miejsce na kosiarki spalinowe i elektryczne, przydadzą się regały pod lakiery, lakierobejce i impregnaty do drewna – wylicza prowadząc nas do położonej w głębi części sklepy. – Trzeba będzie też dopasować regały pod konkretny asortyment – kwituje.

Gdy wcześniej przymierzał się do takiego przemeblowania, musiał mieć już fizycznie w sklepie konkretny regał. Wtedy zaczynało się montowanie wyposażenia i próby ustawienia go w różnych miejscach, by sprawdzić, jak się będzie prezentować. – Regały kupowało się lub pożyczało z innej placówki, o ile potrzebowaliśmy na tyle małego, żeby można było go rozkręcić, przewieźć, skręcić, przestawiać, a potem jeszcze oddać – śmieje się Stępień.


Jak szacuje, cała operacja potrafiła trwać nawet tydzień. – Trzeba było ustawiać, obrysować, czasem zatrudnić nawet projektanta do bardziej skomplikowanych operacji, co do tanich opcji nie należy – mówi szef grodziskiego sklepu. – Teraz mogę to właściwie zrobić sam. Mago AR pozwala sprawdzić, jak konkretne meble prezentują się w danym miejscu, dopasować je, zrobić zdjęcie takiej wizualizacji, wysłać przełożonym i zamknąć sprawę niemalże w godzinę – podkreśla.

Ekspercka wiedza i doświadczenie
– Ta aplikacja będzie mi po prostu potrzebna – podsumowuje Stępień. – Na pewno zaoszczędzę dużo czasu, nie będę musiał rozkręcać i odsyłać regałów, ba!, nie muszę ich przecież nawet kupować – wylicza.

Na tablecie szef grodziskiego marketu pokazuje nam, jak to działa: można regal obejrzeć bez towaru i z towarem, można mebel obracać w dowolną stronę, wybrać kolor z dostępnej u producenta palety barw, dopasowywać lub ustawiać w kontraście do już stojących regałów. – Program pozwala obejść regał dokoła z urządzeniem mobilnym i sprawdzić, na ile odpowiada naszym potrzebom – kwituje.

A żeby odpowiadał, o to już dbają twórcy aplikacji. – Każda branża inaczej eksponuje towar. Stworzyliśmy więc szereg kategorii: od budowlanki, przez drogerie, po sklepy spożywcze – opowiada nam Rafał Trochimiuk, digital & e-commerce manager w Mago. – To również bardzo dobre narzędzie do promocji sezonowych, weźmy te kategorie, które właśnie teraz będą „wchodzić w sezon”: kwiaty i ogród w ogóle – dorzuca.
Sztuka więc nie sprowadza się do samych regałów, ale obejmuje też ekspozytory, dostawki i inne elementy, pozwalające zwrócić uwagę klienta. – W aplikacji możemy ustawić 15 regałów w mniej niż minutę, obracając je w odpowiednim miejscu, dodając z palety odpowiednie kolory, które pasują w danym miejscu. Pamiętajmy, że branże różnią się asortymentem i designem: jeśli PSB ma mocne i duże regały, to już stacja benzynowa musi mieć miejsca paletowe, z brandingiem i logo – podsumowuje ekspert.

Aplikacja stworzona z potrzeby
Kluczowe reguły są jednak wspólne dla wszystkich branż: towar trzeba przedstawić klientom w możliwie atrakcyjny sposób, pogrupować w sekcje, a największym wyzwaniem są sekcje prosprzedażowe – jak te przy kasach i wszędzie, gdzie realizowana jest sprzedaż tzw. gorąca. Mago AR Shopfitting pozwala testować potencjalne elementy zwiększające atrakcyjność tych newralgicznych miejsc.

– Twórcą tej aplikacji jest potrzeba – podsumowuje Rafał Trochimiuk. – Wcześniej nie było technologii, pozwalającej w ten sposób demonstrować wyposażenie, oraz narzędzi. Dziś smartfony są już na tyle rozwinięte, że mogą udźwignąć takie wizualizacje. Dzięki temu rozszerzona rzeczywistość wkrótce na dobre zawita na rynek retail – dodaje.
W Mago AR Shopfitting, niczym w soczewce, skupiło się całe doświadczenie firmy. Na wstępie każdy z product managerów musiał przygotować katalog produktów, które uznawał za szczególnie istotne dla „swojego” segmentu. Powstawała lista brył, które miały się znaleźć w aplikacji, potem upraszczano je, usuwając niewidoczne elementy. Cały proces zajął 6 miesięcy.

I to nie jest ostatnie słowo twórców. – Co miesiąc do aplikacji będą dołączane nowe bryły, żeby klienci wiedzieli, że ona żyje – podkreśla Trochimiuk. – Będziemy prezentować dane o sprzedaży już istniejących linii, żeby klienci wiedzieli, co się najlepiej sprzedaje w danej sekcji i w jaką stronę ona będzie rozwijana. Liczymy też, że użytkownicy – poprzez swoje działania w aplikacji – dadzą nam feedback, pozwalający oprzeć się w przyszłości na ich doświadczeniach z Mago AR – dorzuca.

Ten plan ma wszelkie szanse się powieść. Po zaledwie miesiącu na tym trudnym rynku, aplikacja miała już pół tysiąca użytkowników, niemal bez wyjątku aktywnie korzystających z aplikacji. Jej dalszy rozwój ułatwia fakt, że jest to aplikacja bezpłatna, dostępna w sklepach iTunes oraz Google Play, obsługiwana przez olbrzymią większość urządzeń mobilnych dostępnych na rynku.

Artykuł powstał we współpracy z firmą MAGO.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Unia Europejska zgodnie ustanowiła ramy umożliwiające karanie za dokonanie cyberataków zagrażających poszczególnym państwom.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Igor IluninIgor Ilunin

Nasze samochody jeszcze nie jeżdżą samodzielnie. Na pewno też nie latają. Ale postęp technologiczny ostatnich kilku lat jest zadziwiający.