To już przesądzone: w najbliższym czasie Lidl ma zamiar uruchomić pełnoprawny e-sklep na polskim rynku. Firma od dłuższego czasu prowadziła dyskretne przygotowania, jednak nie było pewności co do tego, jak szybko postępują prace. Okazuje się, że dobiegły już końca.
Kiedy rusza e-sklep Lidla?
Od piątku Lidl będzie sprzedawał towary w internecie, na początku no-food - poinformował na środowej konferencji prasowej Maksymilian Branicki, szef Lidl Polska. Oferta ma obejmować na początek 650 artykułów, ale liczba oferowanych towarów ma się szybko zwiększać.
Dzisiejsza konferencja – zgodnie ze spekulacjami branżowych mediów – służyła przede wszystkim ogłoszeniu daty udostępnienia e-sklepu. Wydarzenie zaplanowano w intrygujący sposób: dziennikarzy zabrano z centrum Warszawy w nieznane miejsce, nie podając tematu spotkania.
Nie było jednak większych wątpliwości, że chodzi o e-sklep. W ubiegłym roku firma rekrutowała m.in. na menedżerskie stanowiska w pionie e-commerce, rejestrowała stosowne domeny internetowe, założyła osobną spółkę Lidl Online International Logistics. Jakieś pół roku temu zaczęły się testy e-sklepu. Będzie on działać pod adresem lidl-sklep.pl i mieć wspólny login z Lidl+.
Lidl online - czas dostawy
- Spotykam naszych klientów, którzy potrafią jeździć i 40 km do naszego sklepu - opowiadał dziennikarzom Branicki. - Jeżeli Biedronki są wszędzie, to Lidl nie dotarł jeszcze w wiele miejsc - uzasadniał wejście w e-commerce.
Zakupy można będzie zamówić z dostawą lub odebrać je w sklepie, bądź Paczkomacie – bowiem Lidl ustawia obok swoich sklepów Poczkomaty InPost. Oferta będzie zmieniana 3 razy w tygodniu. Od kwoty 149,90 złotych można liczyć na darmową dostawę, a ta będzie trwała maksymalnie 72 godziny.