Rząd nie zdelegalizuje Ubera, ale stawia mu ostre warunki. Taksówkarze i tak są niezadowoleni

Rząd poszedł na rękę taksówkarzom. Spora ich część nie jest jednak zadowolona
Rząd poszedł na rękę taksówkarzom. Spora ich część nie jest jednak zadowolona Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Od stycznia 2020 roku kierowcy Ubera będą musieli mieć licencje i jeździć oznakowanymi samochodami. Ale będą mogli korzystać z aplikacji i nawigacji GPS – a to nie podoba się taksówkarzom. Chcieliby egzaminów z topografii miasta i kas fiskalnych.


W efekcie ze zmiany nie może być zadowolony choćby Uber, Bolt czy inni operatorzy aplikacji kojarzących klienta z kierowcą. A i taksówkarze marudzą, że rząd chce zbyt mocno otworzyć furtkę do ich zawodu, co odbierze im klientów. Wcześniej strajkowali w kilku polskich miastach.

Jednak minister Adamczyk, podkreśla, że projekt przygotowano z myślą o taksówkarzach a świat poszedł naprzód i korzystanie z nawigacji podczas wożenia klientów nie jest niczym złym.

Technologie nas wyprzedzają i przepisy muszą się do nich dostosować – podkreśla minister Adamczyk.

Kto wygrał?
De facto rząd postawił na klienta, znajdując wyjście regulujące rynek. Jeśli ustawa przejdzie cały proces, czyli wszystkie czytania w Sejmie, Senacie i podpis prezydenta, to od stycznia 2020 roku każdy kierowca wożący ludzi po mieście będzie musiał mieć licencję i oznakowany samochód.

Nie będzie jednak musiał zdawać egzaminu z topografii miasta, będzie mógł wspomagać się aplikacją oraz nawigacją GPS.

W ten sposób praktycznie likwiduje się twór zwany przewozem osób, dając monopol taksówkarzom, ale z łatwiejszym dostępem do zawodu. Z tych rozwiązań powinni być zadowoleni klienci. Na razie przedstawiciele Ubera nie skomentowali propozycji rządu. Negatywnie wypowiedziały o niej niektóre środowiska taksówkarzy, potępiając prognozowany przez nie "chaos na ulicach polskich miast".
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Unia Europejska zgodnie ustanowiła ramy umożliwiające karanie za dokonanie cyberataków zagrażających poszczególnym państwom.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Igor IluninIgor Ilunin

Nasze samochody jeszcze nie jeżdżą samodzielnie. Na pewno też nie latają. Ale postęp technologiczny ostatnich kilku lat jest zadziwiający.