Trzy paski nie tylko dla Adidasa. Firma przegrała przed TSUE spór o wyłączność do znaku

Adidas przegrał walkę o trzy paski. Firma nie ma do nich wyłączności.
Adidas przegrał walkę o trzy paski. Firma nie ma do nich wyłączności. Flickr
Wszystkie buty sportowe to potocznie „adidasy”. Teraz to określenie może stać się bliższe prawdy, ponieważ marka znana na całym świecie z trzech pasków nie ma do nich wyłączności. Urząd UE ds. Własności Intelektualnej uznał, że charakterystyczny symbol nie może być chroniony jako unijny znak towarowy Adidasa.


Sąd w Luksemburgu orzekł, że firma nie udowodniła, że trzy równoległe pasy wyróżniają ją na całym terenie Unii Europejskiej – podaje Gazeta Prawna. Sędziowie stwierdzili, że znak nie jest wzorem składającym się z regularnie powtarzających się elementów, a zwyczajnym znakiem graficznym.

W 2014 EUIPO zarejestrowało trzy równoległe paski jako znak towarowy Adidasa. Jednak marka straciła do nich wyłączność po tym, jak belgijska firma Shoe Branding Europe BVBA złożyła wniosek o unieważnienie. W nim wskazała, że znak nie ma „charakteru odróżniającego”.

Tym samym w 2016 roku urząd unieważnił swoją poprzednią decyzję, a Adidas stracił wyłączność do swojego charakterystycznego znaku. Firma oczywiście odwołała się do sądu UE, ale niestety tym razem przegrała z konkurencją.

Adidas pozwał Pumę
Batalia o paski toczyła się też między Adidasem i Pumą. Jednak wtedy chodziło nie o trzy a cztery paski. Jak pisaliśmy w INNPoland Adidas pozwał Pumę za wypuszczenie na rynek modelu butów, które ich zdaniem są łudząco podobne do produkowanego przez nich modelu.


W swoim pozwie Adidas argumentował, że design butów powoduje dezorientację u klientów i wprowadza ich w błąd. Chodziło dokładnie o umieszczenie na obuwiu Pumy czterech ukośnych pasków.

Żądania koncernu były spore: finansowe zadośćuczynienie i wstrzymanie produkcji.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Magda StawskaMagda Stawska

Aby trwać trzeba przetrwać. Aby przetrwać trzeba działać. Człowiek od wieków poszukuje sposobów na bezpieczne trwanie.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Piotr BuckiPiotr Bucki

5 listopada 2016 roku portal BuzzFeed opublikował quiz. Do dziś zrobiło go ponad 5 milionów kobiet i kilkuset mężczyzn.