Reklama.
Prohibicja w Krakowie
Kupcy podpisali porozumienie z prezydentem miasta, Jackiem Majchrowskim. Projekt nazwano Programem Odpowiedzialnej Sprzedaży. Kupcy zdecydowali, że nie będą handlować alkoholem w godzinach 0.00–5.30. Na razie porozumienie obejmuje 89 sklepów, ale jak informują władze miasta, zainteresowanie jest o wiele większe i liczba placówek handlujących alkoholem zmniejszy się znacząco.
Kupcy podpisali porozumienie z prezydentem miasta, Jackiem Majchrowskim. Projekt nazwano Programem Odpowiedzialnej Sprzedaży. Kupcy zdecydowali, że nie będą handlować alkoholem w godzinach 0.00–5.30. Na razie porozumienie obejmuje 89 sklepów, ale jak informują władze miasta, zainteresowanie jest o wiele większe i liczba placówek handlujących alkoholem zmniejszy się znacząco.
W wyniku wprowadzenia dobrych praktyk w zakresie sprzedaży alkoholu miasto spodziewa się uspokojenia sytuacji w okolicach sklepów w godzinach nocnych. Funkcjonowanie porozumienia będzie z dużym pożytkiem dla mieszkańców, którzy skarżą się na działalność sklepów sprzedających w nocy alkohol.
Kupcy ze swojej strony natomiast zobowiązali się do stosowania wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu wizyjnego, wraz z monitoringiem wizyjnym widocznym dla klientów oraz zawarcia umowy z firmą ochroniarską, która zapewni instalację w punkcie sprzedaży alkoholu przycisku antynapadowego oraz możliwości powiadamiania i przywoływania grupy interwencyjnej.
Przedsiębiorcy zapewnią miejsce dla wszystkich oczekujących klientów wewnątrz punktu sprzedaży alkoholu, będą też reagować na wszelkie przejawy chuligaństwa i niewłaściwych zachowań.
Za pierwszym razem na drodze stanął sąd
Kraków próbował już rok temu wprowadzić nocną prohibicję odpowiednią uchwałą radnych, ale została ona zawieszona przez sąd.
Kraków próbował już rok temu wprowadzić nocną prohibicję odpowiednią uchwałą radnych, ale została ona zawieszona przez sąd.
Warto przypomnieć, że w Polsce jest rekordowa liczba punktów sprzedaży napojów wyskokowych. Jeden przypada na 275 mieszkańców. W samej Bydgoszczy jest więcej punktów sprzedaży niż w całej Norwegii. Sklepy sprzedają codziennie 3 miliony "małpek", czyli małych butelek z wódką czystą lub kolorową, o pojemności ok. 100 ml.