Po innowacjach w sektorze finansowym i w dziedzinie marketingu przyszedł czas na branżę gastronomiczną. Akcelerator FoodForward chce wspierać zarówno start-upy, jak i dużych graczy zainteresowanych innowacjami technologicznymi związanymi z jedzeniem i zrównoważonym rozwojem.
Zainteresowanie innowacjami technologicznymi w branży gastronomicznej gwałtownie rośnie. Widać to choćby na przykładzie głośnego debiutu giełdowego firmy Beyond Meat, producenta “roślinnego mięsa”, którego akcje w dniu debiutu giełdowego przebiły cenę emisyjną o 163 proc. W biznes dostaw jedzenia z restauracji i zakupów spożywczych coraz mocniej wchodzi z kolei gigant e-commerce, firma Amazon.
- Nowoczesne jedzenie może być dobre dla człowieka i dla planety, jego produkcja może być opłacalna, a co najważniejsze może ono nosić oznakowanie “made in Poland”. Zainicjowałam powstanie FoodForward, żeby wspierać startupy i duże firmy, które identyfikują się z tą wizją - mówi Ola Lazar, dawniej stojąca za sukcesem serwisu Gastronauci.pl, kupionego w 2014 roku przez ZOMATO.
- Już dziś w USA na obiad można zamówić roślinnego burgera z wirtualnej restauracji, czyli takiej, która nie ma stolików, bo działa wyłącznie w dostawie, a posiłek dostarczy autonomiczny robot poruszający się po chodniku. Pytanie, kiedy tak będzie u nas i jaki będzie kolejny etap rozwoju branży? Jako FoodFoward będziemy analizować rynek, dzielić się wiedzą i budować społeczność, tak aby lokalnie powstawały ciekawe biznesy - zapowiada Ola Lazar.
Wśród założycieli FoodForward są także polska firma doradcza CRIDO, specjalizująca się m.in. w finansowaniu innowacji oraz znany warszawski preakcelerator ReaktorX.
FoodTech Bootcamp
Trwa już rekrutacja do pierwszego programu akceleracyjnego FoodForward. Aplikacje przyjmowane są tutaj.
Program rozpocznie foodtechowy bootcamp, który odbędzie się w dniach 24-30 października 2019. Podczas intensywnego, tygodniowego programu warsztatów i sesji mentoringowych uczestnicy doprecyzują pomysłu na biznes w gronie najlepszych ekspertów z branży. Następnie, przez pół roku zespoły będą pracować nad rozwojem swoich biznesów, korzystając z comiesięcznych konsultacji z mentorami. Cały projekt zakończy się Demo Day, podczas którego startupy będą miały okazję zaprezentować swoje projekty inwestorom, przedstawicielom firm spożywczych i branży gastronomicznej.
Partnerem merytorycznym bootcampu jest Google for Startups.
Integracja społeczności
Oprócz programów akceleracyjnych, twórcy FoodForward chcą integrować społeczność foodtechową, dzielić się wiedzą branżową i doradzać przedsiębiorcom w zakresie pozyskiwania finansowania. Pierwsze wydarzenie pod egidą FoodForward odbędzie się 24 września 2019 w Google for Startups Campus w Warszawie.
Oprócz prezentacji trendów i planu działania akceleratora odbędzie się tam panel dyskusyjny poświęcony m.in. tematowi on-demand groceries delivery (błyskawicznej dostawie produktów spożywczy), najnowszej i szybko rozwijającej się gałęzi dostaw. Zapisy przyjmowane są przez serwis Evenea.