Najlepsze z najlepszych. Te e-sklepy to perełki, błyszczą w podejściu do klienta

Fot. INNPoland
Najlepsze z najlepszych, najbardziej wymuskane i dopieszczone, które bezproblemowo prowadzą klienta za rękę przez cały proces zakupowy. Oto najlepsze e-sklepy w kraju.


Celem inicjatywy Koszyk Roku jest prześwietlenie mocnych i słabych stron e-sklepów. Ranking uwzględnia szereg różnych zmiennych. Mówimy tu o najlepszych e-sklepach, nie najtańszych - cen nie brano pod uwagę, zamiast nich - UX danego sklepu, czy irytuje użytkownika (np. zakładaniem konta) zastosowane technologie, proces zakupu, zwrotu, przejrzystość, dostosowanie do urządzeń mobilnych i cały szereg innych.

- Spośród wszystkich „e-commerców“ w Polsce wyłoniliśmy najczęściej odwiedzane i sprawdziliśmy, które z nich są najbardziej przyjazne dla klientów. Ocenie poddaliśmy ścieżkę, którą przechodzi użytkownik od momentu wyboru produktu i dodania go do koszyka, przez dokonanie płatności, wybór metody dostawy i podsumowanie zamówienia – mówi Krzysztof Blinowski, country manager Twisto Polska, organizator badania.

Wyniki zgrupowano w trzech rankingach - najlepszy e-sklep z poziomu komputera, najlepszy z poziomu smartfona, i ranking najlepszych z najlepszych.


Desktop:
3. miejsce - 4f.com.pl
2. miejsce - militaria.pl
1. miejsce - cyfrowe.pl

Mobile:
3. miejsce - supersklep.pl
2. miejsce - neonet.pl
1. miejsce - wittchen.com

Najbardziej przyjazne e- sklepy w Polsce ogółem:
3. miejsce - sport-shop.pl
2. miejsce - wittchen.com
1. miejsce - cyfrowe.pl.

Gdy głębiej pokopać w badaniu, na jaw wychodzą ciekawe wnioski. Powtarzane od lat "nadchodzi rok mobile", przyniosło efekty. Jedynie margines 5 proc. badanych e-sklepów nie ma strony dostosowanej do urządzeń mobilnych. Użytkownicy coraz częściej używają smartfonów w trakcie zakupów i ta wartość będzie tylko rosła.



Potwierdza się też, że Polacy niebywale szybko przyzwyczajają się do nowych, nieoczywistych metod płatności. Wciąż królują płatności przelewem bądź kartą, bardzo często używamy BLIKa. Coraz więcej sklepów wdraża płatności Google/Apple Pay (61 proc.), już niemal co czwarty e-sklep oferuje opcję płatności odroczonej.

Funkcję odroczonej płatności oferuje m.in. Twisto. To szalenie praktyczne - nie tylko dlatego, że pozwala cieszyć się zakupem, gdy mamy akurat finansową czkawkę. Co ważniejsze, pozwala kupić produkt, zapoznać się z nim i zostawić bądź odesłać sprzedawcy. Mamy na to 21 dni, jeśli nie chcemy zostawić towaru, z naszego konta nie znikną żadne pieniądze. W przypadku towarów, których nie jesteśmy pewni, to szalenie wygodne, zwłaszcza, że nie trzeba się przepychać ze sprzedawcą o zwrot tych kilku złotych, jakie kosztowało nas odesłanie.


Co nie znaczy, że polski e-commerce jest nieskazitelny. Jak zwraca uwagę firma Edisonda, specjaliści od UX, którzy analizowali politykę zwrotów e-sklepów, tu mamy najwięcej do poprawy. Bo najczęściej zwroty są (trochę lub bardzo) irytujące. Jeden sprzedawca życzy sobie od klienta wydrukowania formularza zwrotu, inny nie przyjmie towaru w tym samym opakowaniu, jeszcze inny stworzy kolejną przeszkodę. Choć sprzedawcy nie na rękę są łatwe zwroty, to długoterminowo patrząc, właśnie polityka łatwych i przejrzystych zwrotów buduje przewagę konkurencyjną na rynku.

Artykuł powstał we współpracy z Twisto.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0Chcesz bojkotować Turcję za agresję na Kurdów? "To dla nich bolesne jak ukąszenia komara"
0 0Geniusz czystego zła. Twórcy "Billions" zrobią serial o niesławnym założycielu Ubera
0 0"Prywatne firmy nie powinny cenzurować polityków". Mark Zuckerberg popiera Twittera
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)