Nie zanosi się na to, żeby mieszkańcy Krakowa mieli w najbliższym czasie odetchnąć od natłoku brytyjskich turystów. Miasto trzeci rok z rzędu otrzymało od brytyjskiego magazynu "Which?" miano najlepszego miejsca na krótki wypad weekendowy.
Dawna stolica Polski po raz trzeci zajęła najlepsze miejsce w tworzonym przez magazyn "Which?" rankingu najlepszych miejsc na weekendowy wypad. Tworzony jest on na podstawie opinii czytelników, którzy oceniają m.in. zakwaterowanie, gastronomię, atrakcje kulturalne czy łatwość poruszania się po mieście.
Kraków zdobył w tym roku łączną ocenę 93 proc. i pokonał takie miasta jak Sewilla, Walencja czy Berlin. I jasne, w prawie wszystkich kategoriach otrzymał on wysokie oceny – jednak warto zauważyć, za co przede wszystkim jest chwalony.
Cena przede wszystkim
Polskie miasto jako jedyne uzyskało pięć gwiazdek w kategorii "value for money" ("stosunek jakości do ceny"). Czyli mówiąc po ludzku: czytelnikom brytyjskiego magazynu podoba się to, jak tanio tam jest. W bawełnę nie owijają również redaktorzy magazynu, którzy fragment poświęcony polskiemu miastu zatytułowali "best for cheap city breaks" ("najlepsze do tanich wyjazdów").
– Z pałacem na każdej ulicy oraz talerzem pierogów i piwem za mniej niż 10 funtów, Kraków jest na szczycie naszego zestawienia od trzech lat – stwierdzają.
Linia lotnicza reklamowała Kraków wódką
Kilka miesięcy temu głośno było o reklamie połączenia do Krakowa otwieranego przez American Airlines. Największe linie lotnicze świata postawiły na metodę prostych skojarzeń i opublikowały na mediach społecznościowych spot, który zachęca to tego, aby przelecieć do Krakowa... napić się wódki z przyjacielem. Inne miasta, do których otwierano nowe połączenia, promowane były rejsem po Dunaju czy wizytą na targu przypraw.