Grupa Bauer Media chce sprzedać swoją online'ową nogę – serwis Interia.pl. Chętnych do zakupu nie powinno brakować. Pojawili się już nawet pierwsi faworyci.
Niemiecki wydawca jest właścicielem Interii od ponad 12 lat. Jak podaje jednak Puls Biznesu, niebawem może się to zmienić. Grupa Bauer Media podjęła decyzję o jego sprzedaży i z pomocą doradcy poszukuje kupca.
Przychody i zyski Interii
Chętnych nie powinno jednak brakować. Nie jest na razie znana potencjalna kwota ani data transakcji, ale mówi się już o potencjalnych kupcach. Według źródła PB Interią jest zainteresowana Agora, wśród faworytów wymieniana jest też Wirtualna Polska Holding i Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej”.
Interia to duży i rozpoznawalny portal. W listopadowym zestawieniu Gemiusa TOP 20 wydawców uplasowała się na szóstym miejscu, wyprzedzając m.in. Grupę Allegro, Polska Press, OLX i Gazeta.pl. A jak podają Wirtualne Media, w ub.r. Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 114,3 mln zł i 22,3 mln zł zysku netto.
Dlaczego Bauer chce sprzedać Interię?
Maciej Brzozowski, rzecznik grupy Bauer w Polsce, w rozmowie z „Pulsem Biznesu” nie zdradza powodów. Dziennik przypuszcza jednak, że może to wynikać ze słabnącej pozycji serwisu wobec liderów, tzn. Onetu i Wirtualnej Polski.
Grupa Bauer Media, w skład której wchodzi Interia, działa w Polsce od 1991 r. i ma znaczący udział w naszym rynku mediowym. Wydaje kilkadziesiąt magazynów, w tym „Twój styl”, „Pani”, „TeleTydzień” czy „Naj”. Jest też właścicielem radia RMF FM i takich internetowych serwisów, jak Rankomat.pl czy sowafinansowa.pl.