NIesprzyjający klimat polityczny przełożył się na spadek sprzedaży telefonów Huawei w Polsce. W IV kwartale 2019 r. po raz pierwszy od lat producent spadł na trzecie miejsce jeśli chodzi o sprzedane w naszym kraju smartfony. Pokonał go jego chiński rywal, Xiaomi.
Na szczycie podium wciąż pozostaje koreański Samsung. Według danych firmy analitycznej IDC, w ostatnim kwartale 2019 r. miał on 32,3 proc. udziału w rynku. Wynik ten jednak raczej Koreańczyków nie zadowoli do końca: w przeszłości firma sprzedawała nawet i 40 proc. wszystkich smartfonów na polskim rynku.
Chińskie firmy się nie poddają
Po piętach Samsungowi zaczyna deptać chińska firma – ale, co ciekawe, nie ta, co zazwyczaj. Po raz pierwszy od lat Huawei spadł na trzecie miejsce zestawienia producentów smartfonów. Z danych IDC wynika, że w IV kwartale 2019 r. sprzedał on 20,6 proc. wszystkich smartfonów na polskim rynku.
Huaweia wyprzedził jego chiński rywal Xiaomi. Opłaciły się głośne promocje i otwieranie nowych sklepów. Do tego producenta należało pod koniec zeszłego roku 22,9 proc. polskiego rynku.
Na świecie Huawei się trzyma
W skali całego świata z kolei Huawei był w 2019 roku drugim największym producentem smartfonów. Jak wyliczyła firma Counterpoint, w ubiegłym roku chiński producent sprzedał 238,5 mln smartfonów, czyli o 33 mln więcej, niż w ubiegłym roku.
Na pierwszym miejscu uplasował się Samsung. Koreański gigant technologiczny w ciągu jednego roku sprzedał 296,5 mln smartfonów. Oznacza to, że odnotował wzrost względem wyników rok wcześniej, gdy rozdystrybuował 291,8 mln urządzeń.
Ostatnia pozycja na podium przypadła w udziale Apple. Amerykański producent w tym samym czasie sprzedał "jedynie" 196,2 mln telefonów, co oznacza, że zaliczył spory spadek w porównaniu do ubiegłych lat (206,3 w 2018 roku).
Następne w zestawieniu wylądowały dwa chińskie przedsiębiorstwa – Xiaomi z 124,5 mln dostarczonych użytkownikom urządzeń oraz pnący się w górę Oppo z 119,8 mln.