Reklama.
Internet otworzył przed przedsiębiorcami ogromne możliwości promocji produktów i usług. Przed erą jego panowania byli oni zdani na radio i telewizję, które kazały sobie słono płacić za emisję reklam, na co pozwolić mogli sobie tylko nieliczni. Teraz każda firma, niezależnie od wielkości, może dotrzeć ze swoim przekazem do wielu odbiorców.
JAK ZADBAĆ O ATRAKCYJNOŚĆ FIRMOWEJ STRONY INTERNETOWEJ?
• Pamiętaj o częstych aktualizacjach – strona będzie zachęcała odbiorców do częstszych odwiedzin i stwarzała wrażenie, że należy do prężnie działającej marki.
• Zadbaj o atrakcyjną szatę graficzną – wygląd też "zakotwicza" markę w pamięci internautów, unikaj więc gotowych szablonów, które sugerują, że firma stawia na bylejakość.
• Przygotuj wersję mobilną strony – strona stanie się wówczas responsywna, czyli dostosuje się do ekranów urządzeń mobilnych, to bardzo ważne, gdyż już połowa ruchu w polskim internecie generowana jest z poziomu smartfonów (badanie Gemius, 2018).
• Zrób ze strony sklep online, jeśli działasz w branży stricte handlowej – strona nie powinna tylko informować, co można kupić, ale także oferować klientom możliwość zamówienia towaru online (jak wynika z badania Gemius "E-commerce w Polsce", już 62 proc. Polaków robi zakupy przez internet).
• Zadbaj, by sklep internetowy nie był tylko platformą handlową budującą relację sprzedawca-klient – odwiedzający powinni mieć możliwość wymiany informacji i opinii o wybranych produktach/usługach między sobą, w ten sposób marka buduje wokół siebie aktywną społeczność i pokazuje wszystkim, że nie boi się oceny klientów.
• W miarę możliwości (dostępność pracowników) wprowadź live chat – jest to narzędzie, które pozwala na rozmowy na żywo z osobami odwiedzającymi stronę, dzięki czemu mogą one niemal natychmiast znaleźć odpowiedzi na pytania.
• Podszkol się w SEO – profesjonalistom zleć optymalizację techniczną strony. Zrób wszystko, aby stała się ona SEO friendly. Sam zaś poczytaj poradniki o tym, jak przygotowywać wpisy, by strona walczyła z konkurencją o jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce.
• Wzbogać stronę o treści niekomercyjne – internauci będą mogli nie tylko poznać ofertę firmy, ale także czegoś się dowiedzieć czy nauczyć z eksperckiego źródła (np. z firmowego bloga), jest to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy jako pomocnej i życzliwej klientom.
JAKIMI NARZĘDZIAMI POSŁUGUJE SIĘ E-MAIL MARKETING?
• Mailing – jednorazowa reklama, która dociera na skrzynkę odbiorców, przydatna do nagłaśniania okolicznościowych ważnych wydarzeń np. wielkiej wyprzedaży czy urodzin firmy.
• Newsletter – system polegający na regularnym i zautomatyzowanym przesyłaniu informacji o nowościach i zmianach do godzących się na ich otrzymywanie subskrybentów. Funkcjonuje w ramach wewnętrznej bazy mailingowej.
• Autoresponder – narzędzie tworzenia szablonów wiadomości z udziałem zmiennych. Są to specjalne frazy automatycznie zmieniane na odpowiednie wartości w trakcie wysyłki (np. imię klienta), co pozwala na personalizację przesyłanych e-maili.
CO ZNAJDZIESZ W PAKIECIE UPC DLA BIZNESU?
• Internet stacjonarny – usługa świadczona z wykorzystaniem internetu światłowodowego, wśród jej mocnych punktów można wskazać:
- prędkości sięgające 1 Gbit/s,
- pisemną gwarancję jakości SLA – zobowiązanie dostawcy do priorytetowego usunięcia ewentualnych awarii w z góry określonym czasie,
- opcję Internet Backup – usługa gwarantująca dostęp do Internetu nawet w przypadku awarii łącza (po wykryciu braku sygnału w kablu, modem przełącza się automatycznie na sieć LTE),
- Pakiet Bezpieczeństwa - oparte na sprawdzonych rozwiązaniach firmy F-Secure oprogramowanie na komputery i urządzenia mobilne zapewniające bezpieczeństwo danych z licencją dla nawet 25 urządzeń
• Internet mobilny – pozwoli Ci pilnować interesu poza siedzibą firmy, gdzie tylko chcesz, jej atutem są duże pakiety danych (nawet do 200 GB) oraz szeroki zasięg (internet nie straci zasięgu w pociągu czy podczas delegacji w ustronne miejsce).
• Telewizja – pomoże wypełnić rozrywką czas w domowym biurze po pracy lub umilić czas klientom czekającym w poczekalni, na recepcji lub w salonie usługowym - pakiet Biznes TV (30 kanałów gwarantowanych z prawami do publicznego udostępniania) będzie nieoceniony zwłaszcza dla właścicieli hoteli, pubów czy kawiarni.
• Telefonia mobilna– niezbędna w prowadzeniu każdego biznesu. Wszystkie taryfy zawierają nielimitowane rozmowy, SMS oraz MMS i oferują Internet z transferem od 1 do 50 GB miesięcznie.
• Telefonia stacjonarna – usługa przydatna szczególnie w lokalach usługowych i biurach. Umożliwia skorzystanie z usługi wirtualnej centrali telefonicznej, która obejmuje korzystanie z numerów stacjonarnych na telefonach komórkowych oraz komputerach (bez konieczności zakupu telefonów stacjonarnych) i pozwala na sprawne zarządzanie połączeniami telefonicznymi.
Ponadto każda firma otrzymuje dedykowaną obsługę klienta i aż 60 dni na testowanie usług, podczas których można z nich zrezygnować bez konsekwencji..
JAK PROMOWAĆ SIĘ W SOCIAL MEDIA?
• W miarę możliwości odpowiadaj na pytania użytkowników – pokażesz swoją otwartość, a zarazem profesjonalizm.
• Obowiązkowo reaguj na zażalenia/reklamacje – wpadki zdarzają się każdemu, grunt, by szybko je naprawić. Wizerunkowi firmy szkodzi pozostawianie uwag bez odpowiedzi.
• Dziel się swoją wiedzą – poza postami prezentującymi nowości w ofercie produktowej udostępniaj angażujące treści (newsy, poradniki, ciekawostki, artykuły z zewnętrznych źródeł), które będą zachęcały internautów do dyskusji na twoim firmowym profilu.
• Wyszukuj mikroinfluencerów – skup się na osobach, które nie posiadają ogromnego grona odbiorców, za to wykazują się ponadprzeciętnym zaangażowaniem. Dobry kontakt z nimi przełoży się na lepsze rezultaty w obszarze marketingu szeptanego.
• Organizuj konkursy – możliwość wygrania nagród to sprawdzony sposób budowania lojalności klientów. Zadania konkursowe powinny służyć generowaniu treści z wyraźnym akcentem na markę (np. zdjęcia użytkowników z produktami marki).
• Spersonalizuj kampanie pod social media – niektóre treści twórz na wyłączność profili w serwisach społecznościowych, w ten sposób firmowy fanpage będzie miał ekskluzywny charakter i użytkownicy będą chętniej na niego zaglądali.
• Stosuj popularne hashtagi – internetowe frazy zwiększają zasięg marki, a także pomagają pozycjonować wpisy, rośnie więc szansa, że dotrą do większej grupy odbiorców.
Artykuł powstał we współpracy z UPC