Spółka Brand24 poinformowała dziś, że po kilku miesiącach Facebook uchylił ban, jakim obłożył ją w swoich serwisach społecznościowych. Kurs spółki na tę wieść wystrzelił.
Jak podaje twórca Brand24 w komunikacie, firma musiała podpisać z Facebookiem stosowne porozumienie.
- Zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebook oraz najnowszymi wytycznymi obu serwisów obecnie pracujemy nad nową integracją, która pozwoli na pojawienie się danych z obu serwisów wewnątrz narzędzia Brand24. Przewidujemy, że cały proces, w tym procedura weryfikacji naszej nowej aplikacji (tzw. App Review), może potrwać do kilku tygodni - czytamy w komunikacie. Dodano, że wciąż jest wiele pracy, ale najgorsze już minęło.
Przypomnijmy, jak pisaliśmy w INNPoland.pl, profile Brand24 zostały nagle zablokowane, niedługo po artykule amerykańskiego Business Insidera, który wymienił spółkę w dość niepochlebnym towarzystwie firm gromadzących dane z serwisów społecznościowych z naruszeniem zasad, jak niesławna Cambridge Analytica.
Na czym polega biznes Brand24
Usługa Brand24 polega na zbieraniu w jednym miejscu publicznych wzmianek na temat marek, produktów itp. Facebook, Twitter i Instagram, a także serwisy informacyjne oraz blogosfera to naturalny habitat Brand24. Dzięki temu, że firma zbiera i analizuje wzmianki, jej klienci mogą koordynować swoje działania marketingowe, sprzedażowe, a także szybko reagować na kryzysy. O tym, jak wygląda działanie spółki w czasie popadnięcia w niełaskę Facebooka Michał Sadowski opowiadał w rozmowie z INNPoland w październiku.
Na wieść o wielkim powrocie, kurs akcji Brand24 wystrzelił. Firma notowana jest na NewConnect i jej wskaźniki jako jednej z nielicznych świecą się na zielono. Notowania wzrosły o ponad 25 proc., a cena za akcję dobiega do 22 zł.