Coś więcej niż tylko kontakt z klientem. Ta platforma pracy zdalnej jest jak wewnętrzny Facebook
Dawid Wojtowicz
16 marca 2020, 10:13·4 minuty czytania
Publikacja artykułu: 16 marca 2020, 10:13
Już ponad 50 proc. firm korzysta z CRM-ów. Customer Relationship Management, bo tak brzmi rozwinięcie tego skrótu, to rodzaj nowoczesnego oprogramowania dla biznesu, wliczając w to małe oraz średnie przedsiębiorstwa. Idea systemów CRM zakłada kompleksową obsługę klientów w sposób maksymalnie komfortowy dla pracowników firmy.
Reklama.
Na CRM składa się szereg narzędzi do zarządzania relacjami z klientami. Systemy te mają nie tylko gromadzić ich dane kontaktowe i umożliwiać z nimi komunikację, ale także usprawniać procesy podejmowania odpowiednich decyzji związanych z zarządzaniem projektami, sprzedażą oraz marketingiem internetowym.
Systemy automatyzacji obsługi klienta udostępniane są przedsiębiorcom w chmurze. Jest to technologia, która pozwala na przechowywanie danych na serwerze usługodawcy, w tym przypadku firmy oferującej oprogramowanie CRM. Stały dostęp do tej bazy ma użytkownik platformy (przedsiębiorca), który założył na niej konto.
Każdy system CRM, mający wspierać pracę działu sprzedaży, musi posiadać rozbudowaną bazę kontaktów oraz rejestr prowadzonych spraw. Aby projekty sprzedażowe szły jak najlepiej, potrzebna jest jednak współpraca całego zespołu. Wśród platform, które kładą nacisk na pracę grupową i wewnętrzną korespondencję, znajduje się Bitrix24.
– Bitrix24 cieszy się popularnością wśród małych i dużych firm przede wszystkim dlatego, że zapełnia wszystkie niezbędne narzędzia do kompleksowego zoptymalizowania i automatyzacji pracy. Wystarczy jedno oprogramowanie, aby zorganizować pracę we wszystkich działach przedsiębiorstwa – mówi Dmitry Valyanov, prezes Bitrix Inc.
By móc wygodnie korzystać z tego oprogramowania, nie trzeba wcale siedzieć w biurze i korzystać ze służbowego sprzętu. Dzięki technologii chmury, obsłudze z poziomu przeglądarki internetowej oraz przede wszystkim licznym narzędziom organizacji pracy zdalnej Bitrix24 umożliwia bezpieczne i komfortowe wykonywanie zadań z komputera w domu.
Program, z którego korzysta już ponad 6 milionów firm na całym świecie, zaprojektowano jako narzędzie do budowania społecznościowego intranetu (sieci dostępnej dla przedstawicieli jednej organizacji). W uproszczonym ujęciu można go nazwać takim lokalnym firmowym Facebookiem, który usprawnia komunikację między współpracownikami.
Centrum informacyjnym dla użytkowników zdalnej aplikacji jest tablica aktywności dokumentująca kluczowe działania na platformie i najważniejsze zaplanowane wydarzenia. Bitrix24 wyróżnia się rozbudowaną funkcją planowania spotkań. Na tablicy pracownicy firmy mogą zamieszczać ogłoszenia, dodając je automatycznie do kalendarza.
Dostępne na platformie kalendarze dzielą się na prywatne (wewnętrzne) i współdzielone. Te drugie można zsynchronizować z programami Outlook i Kalendarzem Google. Innym narzędziem opartym na mechanizmie integracji jest skrzynka mailowa. Bitrix24 pozwala na współpracę z Gmailem, Exchange i innymi popularnymi systemami poczty.
Dzięki temu każdy użytkownik CRM-a może kontrolować swoją służbową korespondencję w jednym miejscu (panelu Bitrix24), korzystając nadal ze swoich ulubionych usług poczty elektronicznej. Aplikacja współpracuje także z wiodącymi sieciami społecznościowymi (Facebook, Twitter) oraz często używanymi komunikatorami internetowymi.
Za pośrednictwem systemu Bitrix24 pracownicy firmy mogą udostępniać między sobą pliki i dokumenty. Komunikację zdalną wspierają również takie funkcje jak czaty grupowe i wideokonferencje, co przydaje się zwłaszcza podczas omawiania trwających projektów sprzedażowych czy przeprowadzania podsumowań.
Wbudowane w platformę mechanizmy potwierdzeń i przypomnień automatyzują proces docierania z najważniejszymi informacjami do wszystkich użytkowników CRM-a. Ponadto Bitrix24 pomaga menadżerom w zasięgnięciu opinii pracowników poprzez opcję przeprowadzania ankiet i publikowania ich wyników w panelu Bitrix24.
Dotychczas Bitrix24 był bezpłatny dla zespołów liczących do 12 użytkowników. W związku z pandemią koronawirusa twórcy platformy CRM znieśli ograniczenia dotyczące liczby użytkowników w ramach korzystania z darmowego planu. Dzięki tej przełomowej zmianie małe i duże firmy z całego świata mogą szybko i prosto przejść do systemu zdalnej pracy.
– Ze względu na zagrożenie ze strony COVID-19, ogłoszenie kwarantanny w wielu krajach europejskich i masowe przejście firm do pracy zdalnej postanowiliśmy działać proaktywnie i zapewnić wszelką możliwą pomoc naszym klientom w Polsce. Teraz wszyscy użytkownicy bezpłatnego planu Bitrix24 Free mogą zapraszać do swojego portalu nieograniczoną liczbę pracowników i klientów. Usunęliśmy limit 12 użytkowników i będzie to trwało aż do całkowitego minięcia zagrożenia koronawirusa – tłumaczy Dmitry Valyanov.
– Z doświadczeń innych krajów, zwłaszcza Chin, wynika, że jedną z najskuteczniejszych metod minimalizacji ryzyka infekcji i ograniczenia strat biznesowych jest szybkie przejście na pracę w domu. Dlatego nasi partnerzy z Warszawy, Poznania i innych miast są gotowi udzielać porad, w tym zdalnie, firmom, które potrzebują pomocy w tej sprawie – zapewnia prezes Bitrix Inc.