Pomoc dla służby zdrowia, hodowców i konsumentów. Ta firma włącza się w walkę z epidemią
Dawid Wojtowicz
16 kwietnia 2020, 12:34·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 16 kwietnia 2020, 12:34
Na całym świecie trwa walka z epidemią koronawirusa. Dołącza do niej Hochland Polska. Jeden z największych na polskim rynku producentów serów (właściciel marek Hochland, Almette i Valbon) kieruje swoje wsparcie do trzech grup: pracowników służby zdrowia, hodowców oraz konsumentów. Wszystko po to, aby wspomagać tych, którzy w tym niełatwym czasie szczególnie potrzebują pomocy.
Reklama.
Z powodu epidemii służba zdrowia w Polsce znalazła się pod ogromnym ciężarem. Aby ją wesprzeć, Hochland przekazał darowiznę pieniężną na przeznaczoną na walkę z COVID-19 ogólnopolską zbiórkę Fundacji Siepomaga. Ze zgromadzonych środków zostanie zakupione niezbędne wyposażenie dla placówek medycznych walczących z koronawirusem.
– Nie ulega wątpliwości, że zapotrzebowanie na pomoc ze strony szpitali jest teraz ogromne. Przyłączamy się do zbiórki Fundacji Siepomaga z głębokim przekonaniem, że taka forma pomocy będzie realnym wsparciem, najbardziej dostosowanym do bieżących i pilnych potrzeb placówek zdrowia – komentuje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.
Ponieważ bolączką lekarzy, pielęgniarek i pacjentów jest też utrudniony dostęp do żywności, Hochland zaangażował się również w akcję Polskiej Federacji Producentów Żywności i Związku Pracodawców, która pomaga zaspokajać potrzeby szpitali w tym właśnie zakresie.
Trwająca epidemia uderza też w gospodarkę. Dlatego Hochland kieruje konkretne wsparcie do swoich dostawców mleka skupionych w ok. 600 rodzinnych gospodarstwach w całej Polsce. Firma zapewnia hodowców o utrzymaniu ciągłości skupu zgodnie z dotychczasowymi ilościami, a także deklaruje pomoc finansową w sytuacjach kryzysowych.
W tych trudnych dla wszystkich czasach firma myśli też o potrzebach lokalnych społeczności, czyli o konsumentach. W Kaźmierzu i Węgrowie, miejscowościach, w których działają zakłady Hochland Polska, koordynowane są akcje przekazywania żywności dla osób starszych i niepełnosprawnych. Równocześnie ruszają rozmaite akcje edukacyjne.
Dla konsumentów pozostających w domu w czasie epidemii przygotowywane są publikacje multimedialne z poradami na temat gotowania bez marnowania resztek (zero waste), przepisami na proste posiłki do przyrządzenia wspólnie z dziećmi oraz wytycznymi w zakresie podstawowych zasad higieny. Materiały edukacyjne pojawią się na stronie internetowej Hochland oraz prowadzonych przez firmę kanałach w social media.
Wśród akcji edukacyjnych #ZOSTAŃ W DOMU znajdą się dwa cykle video Almette – Niedziela bez nudy oraz Gotowanie bez reszty. Poprowadzi je ambasador marki – szef kuchni David Gaboriaud. Z kolei marka Hochland zaprosi konsumentów w podróż kulinarną, dzieląc się przepisami z różnych stron świata z wykorzystaniem własnych serków kremowych.
Warto dodać, że od początku sytuacji kryzysowej w firmie Hochland działa Zespół Koordynacji Działań Ochronnych. Pilnuje on nie tylko ochrony zdrowia pracowników, ale także stabilności procesu produkcji tak, aby możliwe było zapewnienie ciągłości dostaw produktów spożywczych dla konsumentów w całej Polsce. – Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ich dostępność była maksymalna – zapewnia Jacek Wyrzykiewicz.