Dieta ułożona w oparciu o wyniki naszych badań krwi to jedno. Rosyjska sieć sklepów spożywczych Azbuka Vkusa postanowiła jednak iść o krok dalej: będzie oferować swoim klientom specjalne spersonalizowane listy zakupów, stworzone w oparciu o stan zdrowia ich organizmu.
Jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl, rosyjska sieć postanowiła zainwestować w startup w dziedzinie digital health. Dzięki temu jej klienci będą mogli zamawiać produkty ze spersonalizowanej listy, stworzonej w oparciu o wyniki badań krwi.
Za 8490 rubli (ok. 420 zł) użytkownicy aplikacji o nazwie Otri będą mogli zamówić badanie krwi z wizytą w domu. W laboratorium przeanalizowanych zostanie 15 markerów biochemicznych oraz przeprowadzona zostanie kompleksowa analiza zawartości witaminy D w organizmie. Na podstawie wyników lekarz wyda opinię i zalecenia dot. żywienia i kształtowania nawyków żywieniowych.
Właśnie w oparciu o rekomendacje system będzie kształtował indywidualny program żywieniowy użytkownika oraz umożliwiał zamawianie regularnej dostawy artykułów spożywczych i gotowych posiłków.
Dostawy jedzenia
W Polsce póki co o takich innowacjach nie słychać. Na razie największe sieci odkrywają radości dostarczania zakupów klientom do domu.
W związku z pandemią koronawirusa Biedronka połączyła siły z aplikacją Glovo, świadczącą usługi dostarczania żywności i od tej pory możemy zrobić zakupy przez internet. Wirtualny sklep w aplikacji Glovo działa nawet w niedzielę niehandlową.
Z kolei Żabka rozpoczęła w Warszawie i Poznaniu pilotaż dostarczania zakupów za pomocą Uber Eats. Klienci mają mieć do wyboru ok. 600 produktów.