Branża turystyczna została mocno poturbowana przez pandemiczne restrykcje
Branża turystyczna została mocno poturbowana przez pandemiczne restrykcje Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Gazeta
Reklama.

Wsparcie branży turystycznej

Podpisana przez prezydenta nowela ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wprowadza kilka rozwiązań, które mają pomóc branży turystycznej w dobie koronawirusa - podaje PAP.
Ustawa reguluje m.in. kwestię zwrotów pieniędzy za opłacone wycieczki, które się nie odbyły z powodu koronawirusa.
Zgodnie z nowymi przepisami turysta, który chce otrzymać rekompensatę za nieodbytą wycieczkę, będzie musiał złożyć odpowiedni wniosek. We wniosku będzie musiał wpisać swoje imię i nazwisko, PESEL, NIP, adres zamieszkania, nazwę organizatora turystyki, z którym zawarto umowę, numer umowy, datę jej podpisania, datę powiadomienia o odstąpieniu od umowy, datę rozpoczęcia imprezy turystycznej, nr rachunku bankowego czy wysokość wpłaconych zaliczek.
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny będzie miał 30 dni na weryfikację wniosków.

Pandemia i restrykcje

Tak jak niedawno pisaliśmy, branża turystyczna została dość mocno poturbowana przez restrykcje, które wprowadzono w związku z walką z pandemią koronawirusa.
Zakazy dotyczące lotów i mała liczba zagranicznych turystów to tylko część problemów, z którymi boryka się polska turystyka. Dlatego rząd chce specjalnie dla tej branży uruchomić drugą tarczę antykryzysową.
Dodatkowo, kolejnym wsparciem dla branży turystycznej miało być przedłużenie postojowego i zawieszenia składek na ubezpieczenia społeczne dla pilotów, przewodników i przewoźników autokarowych, którzy w tym roku nie mają szans na odbicie i poprawę swojej kondycji finansowej.