
Reklama.
"Rzeczpospolita" podała za czeską stacją Radiožurnál, że Nestlé poinformowało, że planuje ujednolicić produkcję Lenitlków i Smarties. Firma chce by w produkcie znalazło się więcej czekolady, a mniej cukru.
Przez to i przez zmianę opakowania, wytwarzaniem zająć się może tylko niemiecka fabryka w Hamburgu. Nowym opakowaniem będzie papierowa tuba. Cena tych łakoci ma pozostać bez zmian, podaje "Rz".
Popularność czekoladowych słodyczy w Polsce
Nie tylko Czesi, ale i nasza ojczyzna słynie z produkcji łakoci opartych na czekoladzie. W ubiegłym roku przyglądaliśmy się sprawie bliżej. Wynikło z niej, że przeciętny Polak je jej rocznie ponad 6,5 kg. To więcej niż na przykład Francuzi, Amerykanie czy Rosjanie.Natomiast rekordzistami byli Szwajcarzy, którzy średnio zjadali 8,8 kg czekoladowych słodyczy. Na słodkości z dodatkiem kakao wydawaliśmy średnio aż 190 zł rocznie. Byliśmy też największym rynkiem tego produktu w Europie Środkowo-Wschodniej. Dostępnych tu było aż 250 różnych tabliczek czekolady.