Klienci znanych banków znaleźli się na celowniku oszustów. Naciągacze podszywają się pod pracowników banków i wyłudzają dane, wysyłają fałszywe faktury, namawiają na inwestycje i "ostrzegają" przed kradzieżą konta.
Jak pisze portal bankier.pl, sprawa dotyczy klientów mBanku, Banku Millennium, Alior Banku, Nest Banku oraz Getin Noble Banku. Oszuści dzwonią do ofiar i podszywając się pod przedstawiciela instytucji finansowej, ostrzegają klienta przed rzekomymi podejrzanymi transakcjami. I oczywiście jednocześnie proszą o podanie danych do logowania lub zachęcają do instalacji aplikacji, która ma na celu takie dane wykraść.
W przypadku różnych banków sposób na wyłudzenie jest nieco inny:
Oszuści uderzający w klientów mBanku zachęcają ich do inwestycji w kryptowaluty i zachęcają do podania wrażliwych danych
W przypadku Banku Millennium naciągacze “ostrzegają" przed podejrzanymi transakcjami na karcie lub koncie
W przypadku Alior Banku straszą włamaniem na konto
W przypadku Nest Banku namawiają do instalacji aplikacji
W przypadku Getin Noble Banku wysyłają fałszywy wyciąg z konta.
Dostałeś maila od ZUS-u? Uwaga, to może być oszustwo
Naciągacze podszywają się w ostatnim czasie nie tylko pod banki. Jak pisaliśmy w INNPoland, Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował w tym tygodniu, że oszuści wysyłają maile mające rzekomo pochodzić od tej instytucji, z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłaty i konieczności jej uregulowania w ciągu doby.
ZUS podkreślił jednocześnie, że "nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych drogą mailową" oraz że "za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach".