
Amazon wszedł do Polski cicho i bez fanfar. Nie oznacza to jednak, że może zdobyć ogromną popularność zarówno wśród kupujących, jak i sprzedawców. Z pomocą eksperta stworzyliśmy praktyczny poradnik.
Sprzedaż na Amazonie - od czego zacząć?
Jak wskazuje ekspert, zanim zdecydujemy się na rozpoczęcie sprzedaży na Amazonie warto poświęcić czas na odpowiednie przygotowanie się. Nawet najmniejsze błędy, zwłaszcza w początkowej fazie, mogą nas dużo kosztować.Podejście do sprzedaży będzie zależało od modelu współpracy z Amazonem. Istnieją dwa takie modele tzw. Model Vendorski (1P), w którym Amazon kupuje od nas produkt i tzw. model 3P, w którym to sprzedawca sam zajmuje się obsługą klientów korzystając z już dostępnych na platformie narzędzi. Tutaj skupimy się tu na modelu 3P, w związku z tym, że dołączanie do programu Vendorskiego ma miejsce prawie wyłącznie po zaproszeniu przez Amazon.
Amazon.pl - jak trafić do kupującego
Gdy już określiliśmy naszą ofertę, przyszedł czas na logistykę: musimy się zastanowić w jaki sposób produkt ma trafić do kupującego, jak tłumaczy.Przy ilości sprzedawców obecnych na platformie, odpowiednia promocja naszego konta jest niezbędna. Na szczęście możliwości promowania produktów na Amazon jest wiele. Większość z nich dostępna jest jednak jedynie dla właścicieli marek, które zarejestrowane są w programie Brand Registry, czyli autorskim programie ochrony marek Amazon.