Do przetargu na promocję narodowego spisu powszechnego w prasie zgłosiły się największe domy mediowe w Polsce. Wygrała go jednak firma należąca do Orlenu, która działa od nieco ponad roku. Dostanie za to od państwa ponad 2 mln zł.
W czwartek 1 kwietnia rozpoczyna się Narodowy Spis Powszechny 2021, który potrwa do 30 września. Aby zachęcić Polaków do wzięcia udziału w spisie, Główny Urząd Statystyczny ogłosił w grudniu przetarg na organizację kampanii informacyjno-reklamowej.
Całe zadanie GUS podzielił na dwie części. Jedna dotyczy przeprowadzenia promocji spisu powszechnego w prasie, druga – w radiu i telewizji. Do tej pory rozstrzygnięto pierwszą z nich.
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", do obsługi obydwu części zlecenia zgłosiło się łącznie pięć firm: dom mediowy Media Group (25 lat doświadczenia na rynku), Agencja Reklamowa DSK (10 lat doświadczenia), Fabryka Komunikacji Społecznej (10 lat), Agencja Mastermind (8 lat) i należąca do Orlenu Sigma BIS, która istnieje od niespełna 1,5 roku.
Ku zdziwieniu wszystkich, okazało się, że zlecenie na promocję spisu powszechnego w prasie dostała właśnie Sigma BIS. Na kampanię otrzyma od państwa ponad dwa miliony złotych.
GUS zapewnia, że przetarg odbył się w zgodzie z prawem zamówień publicznych, zaś wszystkie oferty zostały ocenione na podstawie kryteriów zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Narodowy Spis Powszechny 2021
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań odbywa się co 10 lat. W tym roku po raz pierwszy podstawową i obowiązkową formą spisu będzie samospis internetowy. Uzupełniać będą go spis telefoniczny oraz spis bezpośredni przy pomocy rachmistrza spisowego.
Jak pisaliśmy w INNPoland, udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 jest obowiązkowy. Osoby, które będą próbowały uniknąć spisania, powinny liczyć się z możliwością otrzymania kary pieniężnej do 5 tys. zł.