Wybrano króla wielkanocnego stołu. Polacy wskazali swój ulubiony majonez
Marcin Długosz
02 kwietnia 2021, 16:30·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 02 kwietnia 2021, 16:30
Winiary czy Kielecki? A może jednak Hellmann's albo Pudliszki? Niewiele rzeczy w życiu jest tak pewnych jak to, że każdy Polak ma swój ulubiony majonez i głęboko gardzi wszystkimi jego konkurentami. W najnowszym badaniu sprawdzono, które słoiki będą rządzić na naszych stołach w nadchodzące święta.
Reklama.
Jaki jest ukochany majonez Polaków? Powszechnie wiadomo, że choć oferta tego specjału jest przebogata, to w skali całego kraju tak naprawdę liczą się tylko dwa produkty. Walkę o władzę nad sercami Polaków od lat toczą Majonez Winiary oraz Majonez Kielecki. Który z nich będzie królował na naszych stołach w święta wielkanocne?
Po który majonez najchętniej sięgają w 2021 r. Polacy? Sprawdzono to w badaniu przeprowadzonym przez UCE Research i Grupę Blix dla money.pl.Wyniki są dość szokujące: przeczą bowiem powszechnemu przekonaniu, że o pozycję lidera zmagają się ze sobą dwie marki.
W Wielkanoc 2021 zdecydowana większość Polaków (niemal 60 proc.) preferuje bowiem Majonez Dekoracyjny Winiary. Majonez Kielecki znalazł się na drugim miejscu zestawienia, mając jedynie trochę ponad 27 proc. zwolenników.
Pierwsza piątka rankingu ulubionych majonezów Polaków przedstawia się w ten sposób:
Co jak co, ale Wielkanoc bez majonezu w większości polskich domów jest nie do pomyślenia. Dwa lata temu firma GfK ustaliła, że podczas tych świąt majonez stanie na 90 proc. polskich stołów. Szczyt sprzedaży tego produktu przypada na piątek i sobotę przed niedzielą wielkanocną.
Rynek majonezu w Polsce był wówczas wart 670 mln zł. Przed świętami w 2018 r. wydaliśmy na niego 22,8 mln zł.
Warto jednak pamiętać, że wybór marki sosu zależy również w dużej mierze od regionu. Na północy króluje majonez Pomorski i Kętrzyn, w centrum kraju klienci chętnie jedzą majonez marki Motyl i Mosso, na Śląsku jadany jest Majonez Świdnicki, a w Małopolsce i w woj. świętokrzyskim – Kielecki.